|
کدخبر: 171585

سرطان مهمترین خطر برای آتش نشانان!

آتش‌نشانان در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار دارند.

حوادث سرطان مهمترین خطر برای آتش نشانان!

 

براساس مطالعه‌ دانشگاه راتگرز، آتش‌نشانان به دلیل استنشاق نوعی ماده شیمیایی بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار دارند.

به گزارش رکنا، بر اساس یک مطالعه، راتگرز، آتش‌نشانان داوطلب که بیش از ۶۵ درصد از خدمات آتش نشانی امریکا را تشکیل می‌دهند، بیش از سایرین در بدن خود مواد شیمیایی دارند.

این مطالعه که در مجله بین‌المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی منتشر شده است، سطح ۹ ماده شیمیایی PFAS در خون آتش‌نشانان داوطلب در مقایسه با سطح جمعیت عمومی را مورد مقایسه قرار داده است.

این نخستین مطالعه برای ارزیابی میزان برخورد آتش‌نشانان داوطلب با PFAS است؛ مواد شیمیایی که در بدن انسان و در محیط تجمع می‌یابند و در وسایل روزمره مانند وسایل الکترونیک و موکت یافت می‌شوند. PFAS با شرایط سلامتی زیادی همراه بوده و با تاثیری که بر سلامت آتش نشانان می‌گذارد، می‌تواند منجر به سرطان شود.

علت اصلی مرگ در بین آتش‌نشانان

جودیت گرابر، دانشیار دانشکده بهداشت عمومی راتگرز گفت: علت اصلی مرگ در بین آتش‌نشانان حملات قلبی است. آنها همچنین بیش از سایرین از بسیاری از انواع سرطان رنج برده و جان می‌بازند.

عضو هیات علمی در انستیتوی علوم بهداشت محیط و کار افزود: بیش از ۹۵ درصد مردم این مواد شیمیایی را تا حدودی در بدن خود دارند اما آتش‌نشانان از طریق تجهیزات محافظتی و فوم مهار آتش و مواد سوزاننده‌ای که با آنها روبه رو می‌شوند، ذراتی آزاد می‌کنند که قابل استنشاق یا نشت هستند.

بررسی سبک زندگی و عوامل خطر سرطان در آتش نشانان

این مطالعه سبک زندگی و عوامل خطر سرطان ۱۳۵ نفر از اعضای آتش‌نشانی داوطلب در نیوجرسی را مورد بررسی قرار داد و آثار ۹ ماده شیمیایی PFAS در خون آنها را با مقادیر ثبت شده در جمعیت عمومی در مراکز ملی کنترل و پیشگیری از بهداشت و تغذیه مقایسه کرد. در این مطالعه ۹ ماده شیمیایی مورد بررسی قرار گرفت.

محققان دریافتند که سطح دو ماده شیمیایی مورد بررسی (اسید پرفلوئورودودکانوئیک (PFDoA) و اسید پرفلوئورودکانوئیک (PFDA) در آتش نشانان داوطلب بیشتر است.

گرابر گفت: به طور قابل توجهی ما سطح PFDoA را در ۸۰ درصد از آتش‌نشانان یافتیم، در حالی که این ماده در عموم مردم بسیار کم است. سطح شیمیایی بالاتر نیز با تعداد سال‌های اطفاء حریق ارتباط داشت

 

منبع: رکنا

ارسال نظر