|
کدخبر: 142000

آخرین وضعیت پرونده ضرب و شتم سرباز بابلی

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده ضرب و شتم یکی از سربازان از سوی کارمند دادگستری را تشریح کرد.

حوادث آخرین وضعیت پرونده ضرب و شتم سرباز بابلی

امیر غلامرضا رحیمی پور درباره حادثه معروف به سرباز بابلی که طی آن یک سرباز وظیفه از سوی یکی از کارمندان دادگستری شهرستان بابل مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود ، گفت: پس از آن که اداره سرباز ستادکل نیروهای مسلح از این موضوع با خبرشد، بلافاصله اقدامات خود برای رسیدگی به آن را آغاز کرده و تیمی متشکل از نیروی انتظامی و ستادکل نیروهای مسلح مامور پیگیری آن شدند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در پیگیری‌های بعدی مشخص شد که گزارش واصله درست است، گفت: بلافاصله درخواست دادیم تا جلسه‌ای با حضور ریاست دادگستری استان مازندران، کارمند خاطی و سرباز جوان و خانواده اش تشکیل شود و در آن جلسه فرد خاطی از سرباز عذرخواهی کرد و موضوع از جنبه شخصی حل و فصل شد.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه این موضوع در بعد دیگری که جنبه سازمانی است، همچنان در حال پیگیری است، گفت: این سرباز به وظیفه خود عمل کرده و اتفاقا وظیفه‌اش را نیز به درستی انجام داده است. او در حین انجام وظیفه لباس نظامی و خدمت به تن داشته و به همین دلیل موضوع از جنبه و بعد سازمانی نیز درحال پیگیری است.

 ارائه گزارش به رییس قوه قضاییه

رحیمی پور با تاکید بر اینکه ستادکل نیروهای مسلح رسیدگی به این موضوع را در هر دو بعد وظیفه خود می‌داند، گفت: درهمین راستا موضوع به ریاست قوه قضاییه نیز منعکس شده و ما منتظر اعلام نتیجه از سوی ایشان هم هستیم.

گفتنی است ، به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه ، کمیته ویژه هیات نظارت بر حقوق شهروندی استان مامور رسیدگی و بررسی موضوعات مطرح شده در مورد سرباز و بازپرس مازندرانی شد

این گزارش حاکی است هیات مذکور عصر روز گذشته ( دوشنبه ) با حضور رییس کل دادگستری و مسوول بازرسی نیروی انتظامی استان با تشکیل جلسه سه ساعته پس از استماع شکایت سرباز وظیفه که به اتفاق پدرش در جلسه حاضر شده بود و بررسی اوضاع و احوال به اظهارات مطلعین و استماع توضیحات قاضی با عذرخواهی بازپرس ( بابل ) و دلجویی مقامات قضایی از سرباز وظیفه نهایتا نامبرده از شکایت خویش صرفنظر و اعلام گذشت نموده است و مراتب توسط هیات نظارت بر حقوق شهروندی و مقامات زیربط صورت جلسه شد.

 

منبع: رکنا
  • ناشناس ارسالی در

    به همین سادگی ماست مالی کردید فرد خاطی باید چوب تو استینش بکنند تا عبرت دیگران بشود

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها