|
کدخبر: 134200

انفجار در قبرستان غیرمسلمانان در جده عربستان

یک مقام دولت یونان اعلام کرد، در اثر انفجار در قبرستان غیرمسلمانان در شهر جده عربستان چهار تن زخمی شدند.

 این مسئول که خواست نامش فاش نشود گفت، انفجاری در مقبره غیرمسلمانان در جده روی داده که چهار زخمی برجای گذاشته است. جراحت آنها سطحی بوده و یکی از آنها یونانی است.

این مسئول یونانی از ارائه جزییات بیشتر خودداری کرد.

وزارت خارجه فرانسه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، این حمله در مراسم بزرگداشت توافق آتش‌بس ۱۱ نوامبر ۱۹۱۸ که به اتمام جنگ جهانی اول منجر شد، رخ داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: مراسمی که صبح امروز به مناسبت سالگرد پایان جنگ جهانی اول در آرامگاه غیر مسلمان‌های شهر جده با حضور تعدادی از سرکنسول‌ها از جمله سرکنسول فرانسه برگزار شد، هدف حمله با یک بمب دست‌ساز قرار گرفت و این انفجار تعدادی زخمی برجای گذاشت.

وزارت خارجه فرانسه در ادامه بیانیه خود این اقدام را بزدلانه و غیرقابل توجیه خوانده و آن را به شدت محکوم کرد.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه تعدادی در حمله امروز جده زخمی شدند.

این حمله در شرایطی امروز انجام شد که بسیاری از کشورها سالگرد پایان جنگ جهانی اول را جشن گرفته و به روح کشته‌های آن جنگ ادای احترام می‌کردند.

پلیس عربستان اکتبر گذشته یک عربستانی را در شهر جده بازداشت کرده بود. این فرد به یکی از نگهبانان کنسول فرانسه حمله و با یک ابزار تیز او را زخمی کرده بود. نگهبان در این حمله دچار جراحت اندکی شد و پلیس عربستان نیز اعلام کرد، اقدامات قانونی علیه این جانی در پیش گرفته می‌شود.

سفارت فرانسه در آن مقطع زمانی با انتشار بیانیه‌ای به آن حمله اشاره و اعلام کرد: کنسول فرانسه هدف یک حمله با سلاح سرد قرار گرفت که در آن نگهبان زخمی شده و به بیمارستان منتقل شد اما جراحت او خطرناک نیست.

شبکه خبری عربستان نیز روز پنج‌شنبه با اشاره به بازداشت فردی با یک شی تیز که به نگهبان کنسول فرانسه در شهر جده حمله کرده بود، گزارش داد: این حمله پس از قتل سه تن از جمله یک زن به‌دست مردی در شهر نیس فرانسه انجام شد، آن قتل ماه گذشته میلادی انجام شد و شهردار نیس آن حمله را تروریستی خواند، قاتل در زمان جرم فریاد "الله اکبر" سر می‌داد.

فرانسه هنوز با پیامدهای قتل ساموئل پتی، معلم تاریخ فرانسوی که کاریکاتورهایی در اهانت به پیامبر (ص) به دانش‌آموزان خود نشان داده بود، مواجه است. یک جوان چچنی اکتبر گذشته سر این معلم را از بدن جدا کرد.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها