|
کدخبر: 35169

گلایه دبیر انجمن خودروسازان از تصمیمات دولت؛

قطعات خودرو در گمرک چه می‌کنند!؟

دبیر انجمن خودروسازان کشور با اشاره به صحبت های اخیر رییس سازمان توسعه تجارت اظهار کرد: قرار بود تمام قطعات بدون انتقال ارز تا پایان تیرماه، ترخیص شوند.

گسترش نیوز: احمد نعمت بخش- دبیر انجمن خودروسازان کشور با اشاره به قطعات خودرویی در گمرک مانده و در انتظار ترخیص گفت: آقای خسروتاج اعلام کرده است قطعات بدون انتقال ارز هرچه زودتر ترخیص می شوند.

او ادامه داد: اما انجمن خودروسازان از تصمیمات اخیر دولت مبنی بر توقف واردات و ممانعت هایی برای ترخیص قطعات گلایه دار است، چرا که توقع از دولت تدبیر و امید بسیار بیشتر از این بود.

نعمت بخش اظهار کرد: با اقدام صورت گرفته، در حال حاضر قطعه سازان در مقابل طرف قرارداد خارجی خود بد حساب شده اند و همین امر باعث شده تا زمان تسویه حساب کامل هیچ کالایی تحویل داده نشود.

حدود 20 روز است که تعداد زیادی قطعات خودرو در گمرک مانده و اجازه ترخیص ندارند که این امر باعث شده تا تعداد زیادی خودرو داخلی در کارخانجات به صورت ناقص تولید شوند و به عبارتی به کف کارخانه بروند. این در حالی است که کمتر از پنج روزدیگر تحریم های جدید ترامپ علیه ایران آغاز می شود و پس از آن نیز از ابتدای شهریورماه واردات قطعات منفصله نیز ممنوع خواهد شد. از این رو باید دولت و گمرک هر چه سریع تر برای ترخیص قطعات خودرویی تصمیم گیری کند تا هزینه های صرف شده جهت تامین اعتبار و خرید این تعداد قطعه خودرویی سوخت نشود.

منبع: خودروکار

ارسال نظر