|
کدخبر: 312892 امیرمحمد درویش

پیش بینی های جسورانه در بودجه حمل و نقل / این تعداد واگن برای تهران کم است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در حاشیه برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه در ارتباط با توجه ویژه به ناوگان حمل و نقل عمومی توضیحاتی را ارائه داد.

حمل و نقل پیش بینی های جسورانه در بودجه حمل و نقل / این تعداد واگن برای تهران کم است

تشکری هاشمی گفت: قاطعانه ترین و اثربخش ترین تصمیم برای حمل و نقل عمومی در سال جاری گرفته شد و خوشبختانه باید گفت که اقدامات بسیار خوبی را برای رضایت شهروندان انجام داده ایم.

وی افزود: ما تعداد هزار و ۵۰۷ واگن داریم که هزار و ۳۰۰  واگن فعالیت می کنند و برای تهران این تعداد واگن بسیار کم است. ما باید حداقل هزار و ۶۰۰ واگن داشته باشیم تا سرفاصله ۴ دقیقه را تامین کنیم.

وی گفت: باید به ازای هر کیلومتر یک رام قطار داشته باشیم و به همین منظور بر اساس قراردادهای گذشته، با پیگیری های خوبی که توسط شهرداری تهران در سال جاری صورت گرفت، توانستیم ۱۵  درصد پیش پرداخت خرید واگن هارا را عملیاتی کنیم و این مبلغ به حساب شرکت سازنده خارجی واریز شده است.

رئیس کمیسون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه برای ۲۵۹ دستگاه واگن نیز در کنار ۷۹۱ واگن قید شده در قرارداد با چین، تفاهم نامه امضا شده است؛ یادآور شد: علاوه بر انجام پیش پرداخت، قرارداد تامین ۳ هزار دستگاه اتوبوس با تولیدکنندگان داخلی منعقد شد و با سازمان برنامه و بودجه به توافق رسیدیم که ۲۰  درصد پیش پرداخت برای خرید هزار دستگاه اتوبوس برقی، هزار دستگاه اتوبوس ۲ کابین، ۱۰  هزار دستگاه ون، ۱۰  هزار دستگاه تاکسی برقی و ۱۰۰  هزار دستگاه موتورسیکلت برقی انجام شود.

تشکری هاشمی گفت: مابقی رام هایی که در قرارداد به آن اشاره شده در کشور تولید خواهد شد. به نوعی ۵۵  درصد از رام ها با مهندسی و فناوری ایرانی تولید می شود. علاوه بر این ۸۴۰  دستگاه بوژی در داخل کشور تولید خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها