|
کدخبر: 198721

قول مهم شورای شهر تهران به صنعتگران

حمل و نقل عمومی این روزها با مشکلات زیادی روبرو است که مهم ترین آن عدم نوسازی و بهسازی به موقع است که عده‌ای عامل اصلی آن را تحریم‌ها می‌دانند.

جامعه قول مهم شورای شهر تهران به صنعتگران

حمل‌ونقل عمومی این روزها با مشکلات زیادی روبه‌رو است که مهم‌ترین آن عدم نوسازی و بهسازی به موقع است. عوامل موثر بر مشکلات موجود در حوزه حمل‌ونقل عمومی نیز شامل عدم تخصیص به موقع بودجه، نحوه مدیریت شهری، تحریم به عنوان عامل بیرونی است.

حقیقت این است که مترو، اتوبوس، مینی بوس، ون و تاکسی از جمله وسایل حمل‌ونقل عمومی درون شهری هستند که چه از نظر کمیت و تعداد و چه از لحاظ کیفیت مانند نوسازی یا فرسودگی ناوگان، میزان آلودگی ناشی از آنها، بهره‌مندی از سیستم‌های هوشمند در وسایل حمل‌ونقل عمومی و... با تنگناه و مشکلات زیادی روبه‌رو هستند.

امروز نیز بزرگترین مشکل حمل‌ونقل عمومی را عده‌ای تحریم‌های امریکا می‌دانند اما این حقیقت را نباید فراموش کرد که در دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران ما در یک بازه زمانی شاهد کنار رفتن تحریم‌ها بودیم اما باز مسئولان وقت در شورای شهر و شهرداری، کاری برای حمل‌ونقل عمومی نکردند. البته باید در نظر گرفت که محدود بودن سرمایه‌گذاری این مشکلات را به وجود آورده است که باز کم کاری مسئولان شهری در دوره قبل را نشان می‌دهد.

سید جعفر هاشمی تشکری عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران درباره این مسئله که تحریم‌ها چه تاثیری روی سیستم حمل‌ونقل عمومی ما و اداره شهر گذاشته است مطرح کرد: تحریم روی یکسری از کالاهای وارداتی تاثیر گذاشته است اما اینکه آیا می‌توانستیم در داخل کشور به وسیله صنعتگران آنها را تامین کنیم مسئله‌ای است که نباید راحت از کنار آن گذر کنیم.

او ادامه داد: در بخش حمل‌ونقل عمومی عمده نیاز‌های ما با اتکا به توان داخل قابل تامین است و آن بخشی نیز که قابل تولید نیست را می‌توانیم به سادگی از تولیدکنندگان خارجی دریافت کنیم چرا که مشمول اقلام تحریمی نیستند.

تشکری هاشمی با تاکید بر این مسئله که ما نباید فقط چشم به خارج از کشور داشته باشیم تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم برای نیازهای حمل‌ونقل عمومی خود از صنعتگران بزرگ و خرد دعوت کنیم تا وارد این صحنه شوند و نترسند از این موضوع که قطعات ساخته شده توسط آنها خریدار ندارد. بسیاری از تجهیزات‌های تک را ما توانستیم توسط صنعتگران داخلی تامین کنیم. ما خدمت به مردم را لنگ نخواهیم گذاشت.

عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا جلساتی با صنعتگران گذاشته شده است توضیح داد: ما در دوره قبلی که در مدیریت شهری حضور داشتیم این جلسات به صورت مکرر انجام می‌شد و بازدیدها و نمایشگاه هایی می‌گذاشتیم درحال‌حاضر هم با اینکه کمتر از یک ماه است کار خود را شروع کرده‌ایم با چند مجموعه صنعتی مذاکراتی انجام شده است.

او در پایان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شورای اسلامی شهر پنج آیا کم کاری کرده است تاکید کرد: نمی‌توان گفت که کوتاهی صورت گرفته است اما خروجی ملموسی ما در شورای شهر پنجم نداشته‌ایم. انشالله ما با جدیت بیشتری کار خواهیم کرد تا مردم حاصل تلاش ما را ببینند. فلذا صنعتگران امروز می‌توانند طرح‌های خود را به کمیسیون‌های مربوطه آورده تا مورد بررسی قرار بگیرد ما نیز از ظرفیت صنعتگرانی که میشناختیم استفاده خواهیم کرد.

 

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها