|
کدخبر: 168302

افزایش ۱۰ درصدی حمل بار را در استان مرکزی

: طرح ملی آزادراه غدیر به طول ۱۵۸ کیلومتر با ۶ خط عبوری رفت و برگشت و به ارزش هفت هزار میلیارد تومان اسفندماه سال گذشته با دستور رییس جمهوری و به‌صورت ویدئوکنفرانسی در استان‌های قزوین، مرکزی، البرز و تهران زیر بار ترافیک رفت.

حمل و نقل  افزایش ۱۰ درصدی حمل بار را در استان مرکزی

علی زندی‌فر با اشاره به طرح ملی آزادراه غدیر به طول ۱۵۸ کیلومتر با ۶ خط عبوری رفت و برگشت افزود: این آزاد راه  به ارزش هفت هزار میلیارد تومان اسفندماه سال گذشته با دستور رییس جمهوری و به‌صورت ویدئوکنفرانس در استان‌های قزوین، مرکزی، البرز و تهران زیر بار ترافیک رفت.

وی توضیح داد: هدف از اجرای این طرح مهم راهداری، تکمیل بخشی از کریدور آزادراهی شرق به غرب و شمال به جنوب کشور است و بهره‌برداری از آن موجب کوتاهی مسیر و تسهیل عبور و مرور بین مناطق شمال غرب کشور به مناطق شمال شرق کشور شده است.

زندی فر

مدیرکل راه‌داری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: آزادراه غدیر که از چهار استان قزوین، البرز، مرکزی و تهران عبور می‌کند، علاوه بر توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی ملی، در زمینه ترانزیت کالا در حوزه فراملی با تمرکز بر کشورهای همسایه نیز تأثیرگذار خواهد بود.  

خبر راهداری

زندی‌فر گفت: با توجه به صنعتی بودن این استان و وجود واحدهای، شهرک‌ها و نواحی صنعتی بسیار در استان، عبور آزادراه غدیر از از این منطقه نقش مهمی در افزایش درآمد اقتصادی و حمل بار در استان دارد.

وی با یادآوری کاهش ۲ ساعته مسیر خودروهای سنگین در آزاد راه غدیر اظهار داشت:  کاهش مصرف سوخت، تقلیل آلودگی‌های زیست محیطی و تسریع در حمل کالا از استان مرکزی به نقاط مختلف کشور و مرزهای آبی کشور از دیگر مزایای این آزاد راه است.

 

منبع: اداره کل راهداری استان مرکزی
خبرنگار: فروغ کمال آبادی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها