|
کدخبر: 118485

مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران:

بهره‌برداری از ۶۳ پروژه ریلی در هفته دولت

مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: همزمان با هفته دولت ۶۳ پروژه ریلی با اعتبار ۵ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

حمل و نقل بهره‌برداری از ۶۳ پروژه ریلی در هفته دولت

«سعید رسولی» روز سه شنبه در حاشیه بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی در گفت‌و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در خصوص جزییات طرح‌های ریلی راه‌آهن که قرار است در هفته دولت به بهره برداری برسد، افزود: این طرح‌ها در سراسر کشور از جمله استان‌های تهران، قم، اراک، زنجان، طبس و خوزستان به بهره داری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تقسیمات راه‌آهن تابع تقسیمات کشوری و استانی نیست و بیشتر منطقه‌ای است، گفت: طرح‌های راه‌آهن در مناطق زیادی از کشور افتتاح خواهد شد که هدف اصلی آن ارتقای بهره وری در شبکه سیر با قطار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از ابتدای امسال موفق شدیم طی چهار مرحله افتتاح، رونمایی و بهره برداری از ناوگان تولید داخل را داشته باشیم که در ماه‌های فروردین تا تیر امسال انجام شده است.

رسولی با اشاره به قرار گرفتن در هفته دولت، ادامه داد: به صورت ویژه ۶۳ پروژه در سراسر کشور با اعتبار بالغ بر ۵۵۵ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد: این پروژه‌ها در حوزه فنی، زیربنایی، ناوگان و مسافری هستند و همه هدف آنها ارتقای کیفیت خدمات در حوزه حمل‌و نقل ریلی، افزایش ایمنی و پایداری شبکه و ناوگان و حمایت از تولید داخل است.

وی گفت: با وجود کاهش درآمدهای شرکت های حمل و نقل ریلی به دلیل شیوع کرونا، خدمات بهداشتی این شرکت ها متوقف نشد و اعتبار زیادی صرف رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شبکه حمل و نقل سبز (ریلی) شد.

رسولی با بیان اینکه برای افزایش ایمنی راه آهن، اقدامات گسترده‌ای در حال انجام است، افزود: بازسازی واگن‌های راه آهن و بهره‌برداری ازواگن‌های جدید و خروج واگن های ۵۰ ساله از شبکه ریلی کشور از جمله اقدامات راه‌آهن برای افزایش ایمنی سفر با قطار است.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران امروز(سه‌شنبه) به مناسبت هفته دولت از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد.

«سعید رسولی» ضمن دیدار با «محمدرضا نوروزپور» مدیرعامل خبرگزاری ایرنا از بخش‌های مختلف این خبرگزاری بازدید و در جریان روند انتشار اخبار قرار گرفت.

وی پس از این دیدار که با حضور جمعی از مدیران ایرنا برگزار شد، با حضور در بخش‌های مختلف سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی از جمله اتاق خبر به پرسش‌ خبرنگاران پاسخ داد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر