|
کدخبر: 327496

آخرین جزییات از تعطیلی شنبه‌ها در سال ۱۴۰۳ / واکنش مراجع به سرمایه اجتماعی ضربه می زند

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس و طراح تعطیلی شنبه‌ها اظهار کرد: واکنش تند مراجع و رسانه‌ها به تعطیلی شنبه‌ها منجر به تضرر سرمایه اجتماعی می‌شود.

جامعه آخرین جزییات از تعطیلی شنبه‌ها در سال ۱۴۰۳ / واکنش مراجع به سرمایه اجتماعی ضربه می زند

جبار کوچکی‌نژاد توضیح داد: رایزنی مجلس برای تعطیلی شنبه‌ ها باعث شده است که انتقادهایی بر سرمایه اجتماعی بیافتد. اصل مصوبه مجلس صحیح بود، اما زمان بررسی آن در صحن مناسب نبود، زیرا باید قبل از بررسی آن در صحن، نظرات علما و فقها را دریافت می‌کردند.

وی تصریح کرد: عموم مردم به تعطیلی شنبه‌ها علاقمند هستند و اگر این مصوبه حذف شود به ضرر جایگاه مجلس و قوه‌مقننه است.

کوچکی-نژاد

این نماینده ادوار با استناد به تجربه نمایندگی خود گفت: برخی از موارد در کشور نیاز به رایزنی و کسب مشورت با مقامات، علما و نهادهای خاص دارد و این رایزنی وظیفه رئیس مجلس و اعضای هیات رئیسه مجلس است که اگر ببینند واقعا دلایل محکمی برای رد آن مورد وجود دارد یا در زمان ارائه تجدید نظر کنند و یا آن افراد و نهادها را متقاعد کنند.

به گفته کوچکی نژاد عکس‌العمل تند مراجع و رسانه‌ها نسبت به تعطیلی شنبه‌ها باعث آسیب به سرمایه اجتماعی می‌شود. وقتی همه خطبای نماز جمعه درباره تعطیلی شنبه‌ها موضع‌گیری می کنند معلوم است که ابهاماتی برای مصوبه وجود دارد. معتقدم که هیات‌رئیسه و رئیس مجلس اشتباه بزرگی مرتکب شدند و امیدواریم که مجلس بعدی و شورای نگهبان با وحدت نظر بیشتری با این مصوبه برخورد کنند.

منبع: صدای بورس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها