|
کدخبر: 322996

وزارت نیرو / افزایش بارندگی / سازمان هواشناسی

سفرهای نوروزی به این علت تعطیل شد

با صدور یک اطلاعیه، وزارت نیرو هشداری در مورد ریسک سیلاب در ۵ استان جنوب‌غربی کشور صادر کرده است. آنها از تمامی مردم و مسافران نوروزی درخواست کرده‌اند که از تاریخ ۲۹ اسفندماه در سفرهای خود احتیاطات لازم را رعایت کنند.

جامعه سفرهای نوروزی به این علت تعطیل شد

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو در این اطلاعیه اعلام کرده است: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی کشور دربارهٔ تشدید فعالیت سامانه بارشی و هشدار قرمز برای ۵ استان خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، چهارمحال و بختیاری و ایلام، از مردم و مسافران نوروزی درخواست می‌شود که با رعایت بیش از پیش مسائل ایمنی، از ایستادن یا تردد در حریم رودخانه‌ها خودداری کرده و تمامی نکات ایمنی را برای حفظ جان و مال خود رعایت نمایند.

در این اطلاعیه آمده است: پیش‌بینی‌های انجام شده نشان می‌دهد، حجم و شدت بارش‌های در برخی نقاط بالاخص در خوزستان و برخی استان‌های هم‌جوار بسیار بالا بوده و در برخی نقاط به صورت نقطه‌ای شدت بارندگی بیش از ۲۰۰ میلی‌متر پیش‌بینی شده است.

این حجم بارش در یک نقطه خاص احتمال وقع سیلاب در جاده‌ها و مسیرها را افزایش می‌دهد و اشباع بودن خاک به خاطر بارش های اسفندماه، ذوب شدن برف ها در پی گرم شدن هوا، همزمانی بارش ها با افزایش سفرهای نوروزی باعث بالا رفتن خطرات احتمالی در استان‌های مذکور شده است.

در این اطلاعیه تاکید شده است؛ با توجه به اینکه استان‌های مذکور به ویژه استان‌های خوزستان، لرستان و کرمانشاه در ایام نوروز جزو مقاصد اصلی سفر گردشگران است، تمامی شرکت‌های وزارت نیرو به ویژه بخش آب و آبفا ضمن آماده‌باش کامل، باید در کنار سایر سازمان‌ها و نهادهای خدمات‌رسان، کلیه تمهیدات لازم را برای مدیریت شرایط و کاهش خسارت‌های احتمالی مدنظر داشته باشند.

روابط عمومی وزارت نیرو با تبریک آغاز سال جدید هم‌زمان با ماه مبارک رمضان، از همه مردم خواست با مدنظر قرار دادن الزامات ایمنی و توجه به هشدارهای مسئولان، نزول باران رحمت الهی، منبعی برای برکت و فراوانی برای این استان‌ها باشد و این ایام، بدون هرگونه خسارت در بخش زیرساخت‌های کشور سپری شود.

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر اطلاعیه شماره یک خود را منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: در آستانه نوروز و با حلول ماه مبارک رمضان از مسافران نوروزی خواهشمند است قبل از سفر به موارد زیر دقت کنند:

۱- برنامه و محل اقامت خود را پیش از سفر قطعی کنند.

۲- در زمان خرید از سامانه الکترونیکی به درج لوگوی ای نماد در صفحه اصلی دقت کنند.

۳- اطلاعات واحدهای اقامتی کشور را می‌توانید از وب سایت visitiran.ir اخذ کنند.

۴- در طول سفر با رعایت کدهای اخلاقی سفر به شرایط روزه داری شهروندان دقت کنند.

 

منبع: اقتصادآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها