|
کدخبر: 316672

برق/وزارت نیرو/برق مجانی

خانواده هایی که برق رایگان دارند/روش مجانی کردن برق مصرفی

معاون وزیر نیرو اظهار کرد: طبق سیاست فعلی وزارت نیرو، هر مشترکی که مصرف مازاد بر الگو در آب یا برق داشته باشد، باید هزینه واقعی آن را پرداخت کند. می‌توان قیمت مصرف الگو را رایگان کرد، اما در صورت مصرف خارج از الگو باید هزینه واقعی را پرداخت کرد.

اقتصاد خانواده هایی که برق رایگان دارند/روش مجانی کردن برق مصرفی

به گفته احمد حیدری، معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزیر نیرو، در حوزه برق با ناترازی مواجه هستیم که هزینه‌های دریافتی کفایت هزینه‌های تولید را نمی‌دهد. در سال های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶، زمانی که هدفمندسازی یارانه‌ها اجرا شد، هزینه یک کیلووات برق ۴۰ تومان و دلار هزار تومان بود اما در حال حاضر، میزان دریافتی‌ها در این بخش نسبت به رشد سایر قیمت‌ها بسیار کمتر است.

حیدری با اشاره به تلاش‌های مستمری که در وزارت نیرو برای تامین آب و برق کشور صورت می‌گیرد، بیان کرد: با وجود همه کمبودها و مشکلات با دستان پرتوان همکاران و کارشناسان ما در وزارت نیرو اجازه نداده‌ایم کار مردم لنگ بماند و سعی شده است مدیریت مناسب تولید و مصرف همزمان در دستور کار قرار داشته باشد.

وی یادآور شد: علاوه بر این، طی دو سال اخیر اصلاح قوانین هم در بخش آب و برق صورت گرفته و در بحث مانع‌زادیی از صنعت برق بسیاری از موارد اصلاح شده است. به عنوان مثال طی این دوره برق صنایع از برق خانگی جدا شده است. قبلاً برقی که خانوارها مصرف می‌کردند با صنایع برابر بود و با کمک مجلس این موضوع اصلاح شد.

معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزیر نیرو تأکید کرد: طبق سیاست حاکم بر وزارت نیرو، هر مشترکی که مصرف مازاد بر الگو در آب یا برق داشته باشد باید هزینه واقعی را پرداخت کند. می‌توان قیمت رعایت الگو را رایگان کرد ولی خارج از مصرف الگو باید هزینه واقعی را پرداخت کند. کسی که آب و برق زیادی را مصرف می‌کند باید هزینه آن را هم بدهد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها