|
کدخبر: 318069

ساخت و ساز/شهرداری تهران/مسکن

ساخت و ساز زیر ذره بین شهرداری / لطفا غیرمجاز نسازید!

شهرداری تهران اعلام کرده است که ساخت و ساز در پایتخت، تحت نظارت شهرداران قرار می گیرد تا از ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری شود.

جامعه ساخت و ساز زیر ذره بین شهرداری / لطفا غیرمجاز نسازید!

ساخت و ساز های غیرمجاز مدت زمان زیادی است که در کشور صورت می گیرد و قرار بر این شد تا برای جلوگیری از ساخت بناهای غیرمجاز، شهرداری هر منطقه نظارت کافی را داشته باشد.

سامانه جامع شهربان به سامانه ناحیه محوری در حوزه شهر سازی متصل شد تا جدید‌ترین اطلاعات و تخلفات ساخت و ساز در تهران برای پیگیری سریع‌تر در اختیار شهرداران قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران گفت: شرکت شهربان و حریم‌بان با انجام سه مأموریت، صیانت از ساخت و ساز غیر مجاز در شهر‌ها، صیانت از ساخت و ساز در حریم شهر تهران و انضباط شهری و جمع‌آوری سد معبر در حوزه خدمات شهری فعالیت می‌کند.

رنجبریان با بیان اینکه هر سه وظیفه این شرکت منطبق با ماده ۵۵ قانون شهرداری تهران است افزود:این شرکت در حوزه شهری به منظور حفظ ایمنی و صیانت شهر، از ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری می‌کند که از جمله می‌توان به اعمال قانون و تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در منطقه ۱۹ و خلازیر اشاره کرد.

وی درباره یکی از اقدامات انجام شده در حوزه صیانت شهری گفت: همکاران ما دراین شرکت تمامی اطلاعات و تخلفات در حوزه شهرسازی را در سامانه جامع شهربان ثبت می‌کردند که دسترسی این اطلاعات فقط برای کارکنان این شرکت ممکن بود.

رنجبریان افزود: هماهنگ کردیم تا سامانه جامع شهربان به سامانه ناحیه محوری در حوزه شهر سازی متصل شود تا این اطلاعات به منظور پیگیری در دسترس شهرداران نواحی قرار گیرد و پس از بررسی‌های کارشناسی مشخص شود که آیا ساخت و ساز باید متوقف شود ویا در حوزه شهر سازی با توجه به قوانین و شاخص‌ها قابل توافق است.

وی گفت: حوزه شهرسازی اداره کل تدوین ضوابط و اداره کل معماری شهرسازی نیز پیگیری می‌کنند که رسیدگی به تخلفات چه روندی را طی کرده است.

وی گفت:با طی شدن این مراحل اکنون شرکت شهربان فقط کار تخریب را انجام نمی‌دهد بلکه با بررسی‌های کارشناسی به عنوان بازوی اجرایی نیز ایفای نقش می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران درباره بحث صیانت ساخت و ساز در حریم شهر گفت:در بحث ساخت و ساز در حریم تهران ذی‌نفع‌های متفاوتی وجود دارد مثل دهداری‌ها، بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی که می‌توانند مجوز‌هایی‌ها صادر کنند، اما نظر شهرداری این است که در حریم شهر تهران نباید ساخت و ساز انجام شود و براساس قانون سه برابر هر شهری باید حریم وجود داشته باشد که جایگاه تنفسی شهر محسوب می‌شود.

 رنجبریان با اشاره به مساحت‌های متفاوت اعلام شده برای حریم شهر تهران گفت: شهرداری مصصم است هزار و ۷۰۰ کیلومتر بیشترین مساحت اعلام شده برای شهر تهران را حفظ کند.

به گزارش روابط عمومی شهربان، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران در ادامه گفت:اجازه نمی‌دهیم افراد سود جو به حریم شهر تهران وارد شده و اقدام به فروش اراضی کنند.

وی با اشاره به اینکه تعداد کارکنان این شرکت برای نظارت و محافظت از حریم شهر تهران کافی نیست گفت:قصد داریم با استفاده از تکنولوژی و فناوری نو ، حریم تهران را هوشمند رصد کنیم تا در سریعترین زمان مانع از تخلفات شویم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها