|
کدخبر: 316025

میدان صنعت/شهرداری تهران/ترافیک پایتخت

تخلیه بار ترافیکی پایتخت/ میدان مهم تهران جمع می شود؟

شهردار منطقه ۲ تهران، توضیحاتی را درباره جمع آوری میدان صنعت ارائه داد.

جامعه تخلیه بار ترافیکی پایتخت/ میدان مهم تهران جمع می شود؟

مهدی صالحی، شهردار منطقه ۲ در ارتباط با بحث شایعات جمع آوری میدان صنعت گفت: کوچک شدن جزیره میدان برای تخلیه بار ترافیکی در دستور کار قرار دارد. وسعت زیاد جزیره این میدان باعث می‌شود سرعت خودروهایی که از بلوار خوردین به سمت بزرگراه شیخ فضل الله جنوب خارج می‌شوند و همچنین خودروهایی که از بزرگراه شیخ فضل الله به سمت شمال و بلوار پاک نژاد و بلوار شهید فرحزادی تردد می کنند، پایین بیاید و از این رو گره ترافیکی ایجاد می شود.

اصلاحات میدان صنعت

صالحی با بیان این مطلب عنوان کرد: «در حال حاضر اصلاحات بازوهای میدان، بلوار شهید فرحزادی و بلوار خوردین نیز انجام می‌شود و در فاز نهایی ساماندهی جزیره میدان صورت می‌گیرد و کوچکتر می شود. این به معنی حذف میدان نیست.» آن طور که شهردار منطقه ۲ عنوان کرده: « در حال حاضر به دلیل بسته بودن یک سمت، میدان صنعت کارکرد ندارد و خودروها نمی‌توانند دور آن بچرخند و جزیره کوچکی باقی می ماند. مشاور پروژه پیش بینی کرده که با این طرح حداقل ۲۵ و حداکثر ۴۵ درصد سرعت تخلیه در میدان صنعت بالا می رود. جریان ترافیک در این محور را هم نمی‌توان برای لحظه‌ای قطع کرد و امیدواریم تا پایان سال، این اصلاحات تکمیل شود.»

به گفته صالحی، پیرو اصلاحات صورت گرفته در میدان صنعت، همزمان بلوار شهید پاک نژاد نیز پلازای شهری خواهد شد و متروی میدان صنعت با الگوی متروی میدان فاطمی، پلازا می‌شود. همچنین در امتداد آن نیز یک لاین بلوار شهید پاک نژاد به سمت شمال که در حال حاضر نیز بسته است، با رویکرد پیاده محوری ساماندهی شده و بازگشایی می شود.

منبع: تابناک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها