|
کدخبر: 315202

ایستگاه مترو/درآمد/شورای شهر

قیمت ها مقرون به صرفه نیست/اداره شهر با جیب مردم؟

احمد صادقی، درحاشیه برگزاری یکصد و نود و نهمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: تاکنون برای راه اندازی مجتمع های ایستگای مترو، هیچ درآمدی نداشته ایم و هیچ مبلغی به ثبت نرسیده است.

جامعه قیمت ها مقرون به صرفه نیست/اداره شهر با جیب مردم؟

احمد صادقی، رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران اظهار کرد: یک نفر در شهرداری تهران باید پاسخگو باشد که چرا باوجود آنکه در اصلاحیه بودجه برای این بخش درخواست درآمد نیز صورت گرفته است، چرا هیچ درآمدی تاکنون به ثبت نرسیده است؟

صادقی با اشاره به رعایت سقف در کمک به مؤسسات عام المنفعه در شهرداری تهران، گفت: در مرکز حقوقی شهرداری تهران ۳۲ مورد پرونده قضایی تشکیل و منجر به پرداخت دیه یا خسارت جمعاً به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان شده است.

در ادامه مهدی اقراریان رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه شهر گران اداره می شود، گفت: قیمت های تمام شده در شهر مقرون به صرفه نیست و شهر از محل عوارضی که مردم پرداخت می کنند، اداره می شود؛ لذا باید بهای خدمات و قیمت تمام شده مشخص باشد تا شفافیت در ارائه خدمات را شاهد باشیم.

وی با تأکید بر اینکه نمی توان شهر را با جیب مردم اداره کرد و در برخی شرکت ها بیش از مبلغ مصوب، حقوق پرداخت شود، اظهار کرد: شهرداری تهران باید اعلام کند کدامیک از شرکت ها بالاتر از مبلغ مصوب، حقوق پرداخت می کند.

در ادامه مجید باقری معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران نیز از تبادل هزار و ۷۱۶ تفاهم‌نامه شهرداری خبر داد و افزود: امسال در این زمینه اقدام جهادی اتفاق افتاد؛ تبادل تفاهم‌نامه‌ها در سالهای قبل تا آبان ماه زمان می‌برد، اما بر اساس تأکیدات انجام شده، تلاش بر این بود که کار ویژه‌ای انجام شود؛ لذا بخش قابل توجهی از آن در اردیبهشت ماه تبادل و در سامانه نیز ثبت شد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها