|
کدخبر: 312825

متروی تهران/شهرداری/تولید داخل

مذاکرات برای احداث خط ۱۱ مترو/ شرکت چینی دست به کار شد

پیرو سفر چند روز گذشته شهردار تهران به چین، نمایندگان چینی به تهران آمدند تا درباره احداث و سرمایه گذاری خط ۱۱ مترو مذاکره کنند.

جامعه مذاکرات برای احداث خط ۱۱ مترو/ شرکت چینی دست به کار شد

مهندس هاشم روحانی مجری خط ۱۱ مترو در رابطه با جزییات مذاکرات اخیر با چینی‌ها گفت: طی جلسه نخست مذاکره با تیم پیمانکاران ایرانی - چینی، ضمن بررسی برخی جزییات فنی و کلی پروژه، نحوه مراودات و روش‌های مالی از جمله بازپرداخت هزینه‌های طرح، مورد بحث قرار گرفت. احداث خط ۱۱ مترو با محاسبات کنونی، نیازمند تأمین یک میلیارد و پانصد میلیون یورو بودجه است و برای شروع کار، حداقل ۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری لازم است.

وی گفت: در بدو امر، تیمی متشکل از دو شرکت ایرانی و چینی پای میز مذاکره آمده‌اند و شرکت متروی تهران این آمادگی را دارد که در صورت طی مقدمات لازم و مشخص شدن مسائل مالی، بلافاصله زمین مربوط به تجهیز کارگاه را در اختیار پیمانکاران قرار دهد.

روحانی در ادامه با اشاره به تأکید شرکت مترو مبنی بر استفاده حداکثری از تولیدات داخلی در تجهیز ایستگاههای خط ۱۱ مترو گفت: واقعیت آن است که در حال حاضر، توان تولید تجهیزاتی از قبیل پله برقی، آسانسور و بسیاری از اقلام صنعتی دیگر در داخل کشور وجود دارد و یکی از الزامات شهرداری تهران برای ساخت خطوط جدید، توجه به این ظرفیت ارزنده است.

مجری خط ۱۱ مترو در پایان صحبت‌های خود افزود: جلسه با تیم پیمانکاران ایرانی و چینی، به طور منظم ادامه خواهد یافت تا در صورت به تفاهم رسیدن در تمام موارد موافقت‌نامه مذکور، قرارداد اصلی منعقد و عملیات اجرایی از امسال آغاز شود.

بنا براعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، خط ۱۱ متروی تهران به طول ۳۲ کیلومتر و شامل ۲۱ ایستگاه، از خطوط اولویت‌دار شبکه مترو بوده که به واسطه پوشش مناطق کم برخوردار از حیث دارا بودن سیستم حمل و نقل ریلی، ساخت آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

یکی از شاخص‌های این پروژه، اجرای ۲ ایستگاه و یک پارکینگ زیرزمینی در قالب یک ایستگاه جزیره‌ای است که به عنوان یک طرح ایستگاهی نوین، ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. از مهمترین مزایای این روش، بهره‌برداری تدریجی از خط ۱۱ متناسب با پیشرفت عملیات اجرایی فازهای مختلف آن است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها