|
کدخبر: 201250

سیگنال ۲۰ هزارتومانی زاکانی برای قیمت بلیت مترو

شهردار تهران گفت: برای تکمیل خطوط باقیمانده مترو ‌۱۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و این مسئله نیاز به اراده، فکر، ذهن و خلاقیت مردم دارد و شهر باید بر مدار قابلیت مردم اداره شود.

جامعه سیگنال ۲۰ هزارتومانی زاکانی برای قیمت بلیت مترو

زاکانی عنوان کرد: ۱۰ سال است که دولت سهم خود را در اتوبوس و مترو نداده و بررسی طلب‌های شهرداری از دولت نشان می‌دهد که بدهی‌های دولت سر به فلک می‌کشد.

شهردار تهران گفت: مثلاً با وزارت نفت مذاکره کردیم و پیشنهاد دادیم که اگر نمی‌تواند پول بپردازد، تهاتر کنیم تا با استفاده از آن امکانات بیاوریم. در واقع این نهادها باید سهم خود را از پایتخت بودن بپردازند و علاوه بر وظایف قانونی خود باید این همکاری فراتر از قانون رقم بخورد.

وی یادآور شد: خط بعدی ناظر به حضور جدی مردم در صحنه برای تغییر است و بدون مردم قطعاً در این کار ناکام خواهیم بود. برای تکمیل خطوط باقیمانده مترو ۱۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و این مسأله نیاز به اراده، فکر، ذهن و خلاقیت مردم دارد و شهر باید بر مدار قابلیت مردم اداره شود.

اما مردم اعتماد ندارند و در سال‌های گذشته با شهرداری نیز رابطه خوبی نداشتند و ما وظیفه داریم این ضعف و کمبود را جبران کنیم و با نوکری، خدمت و فداکاری اعتماد آنها را جلب کنیم.

شهردار تهران گفت: نکته دیگر بحث یکپارچه و بر پایه فناوری دیدن شهر و ساختن یک شهر هوشمند است. اگر بناست که مترو بسازیم باید بلیط آن را ۲۰ هزار تومان در نظر بگیریم. در حال حاضر اما از ۶ هزار تومانی که محاسبه شده دو هزار تومان سهم ما و دو هزار تومان سهم مردم است و دولت نیز که سهم خود را نپرداخته است.

با این وضعیت متروی بیشتری نخواهیم داشت و باید برای توسعه ساخت مترو از امکانات مردم و مجموعه بخش خصوصی، خرید راهبردی کنیم. در واقع مردم سهم خود را بپردازند و مابقی را از طریق خرید راهبردی انجام دهیم.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها