|
کدخبر: 314880 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

جدول قیمت خوراکی های مناسب با آلودگی هوا / هزینه سلامتی چقدر است؟

آلودگی هوای تهران و تمام کلانشهر ها، سبب شده است تا مردم درگیر بیماری های ناشی از گرد و غبار شوند و ریه آن ها آسیب ببیند.

جامعه جدول قیمت خوراکی های مناسب با آلودگی هوا / هزینه سلامتی چقدر است؟

گرد و غبار به طور مستقیم، سیستم ایمنی بدن را نشانه گرفته و در دراز مدت تاثیر خود را نمایان می کند. قرار گرفتن در محیط آلوده علاوه بر آنکه فرد را درگیر خواهد کرد، امکان درگیری نسل های آینده را هم به همراه خواهد داشت. استفاده از ماسک مناسب، یکی از راه هایی است که می تواند اندکی از ورود آلودگی به بدنمان جلوگیری کند.

مصرف شیر و لبنیات در روزهای آلوده

شیر-لبنیات

اما بعد از قرار گرفتن در محیط آلوده شهر، نیاز است تا خوراکی هایی مصرف کنیم که ریه ها را ترمیم کند و عوارض ناشی از قرار گرفتن در محیط کثیف را از ما دور کند. پزشکان بسیاری توصیه کرده اند که مصرف شیر می تواند بدنمان را در برابر آسیب های آلودگی در امان نگاه دارد. شیر یکی از انواع لبنیات است که قدرت بسیار بالایی در دفع سرب از بدن دارد. درواقع مصرف شیر سبب خواهد شد تا از ورود سرب به بدن جلوگیری کند. برای همین پزشکان توصیه می کنند تا بعد و قبل از قرار گرفتن در محیط آلوده، شیر مصرف کنید. علاوه بر شیر، سایر لبنیات مانند ماست و دوغ و ... از جذب سرب به بدن جلوگیری می کنند.

سبزیجات و ویتامین سی

میوه-سبزیجات

مصرف سبزیجات و ویتامین سی، یکی دیگر از توصیه پزشکان است که گفته می شود، تاثیر بسیار بالایی در مقابله با آلودگی هوا دارد. مصرف سبزیجات و ویتامین سی، سیستم ایمنی بدن را در برابر آلودگی مقاوم می کند. سبزیجاتی مانند زنجبیل، گشنیز، جعفری، کلم و شلغم منابع خوبی از ویتامین C و از جمله غذاهای مناسب در روزهای آلودگی هوا هستند. مرکباتی مانند پرتقال، برای ریه بسیار مناسب بوده و از التهاب ناشی از آلودگی هوا جلوگیری می کند.

آناناس

آب-آناناس

مصرف آناناس یکی دیگر از راه هایی است که سبب خواهد شد تا جلوی بیماری های ناشی از آلودگی هوا گرفته شود. آناناس به علت آنزیم هایی که دارد، سبب می شود تا مواد زاید ریه از بین برود و عمل سم زدایی انجام شود. این میوه، التهاب و تورم راه‌های هوایی و تنفسی را کاهش می‌دهد و به قطع شدن سرفه کمک می‌کند.

تاثیر مصرف زنجبیل

زنجبیل-دارو

زنجبیل یکی از خوراکی هایی است که برای درمان هر چیزی مفید است. این گیاه پرخاصیت حتی در زمان کرونا هم تاثیر مثبت خود را بر روی سیستم ایمنی بدن گذاشت. زنجبیل آلاینده‌های هوا و سایر محرک‌هایی را که از راه‌های هوایی و ریه‌ها به بدن وارد می‌شوند، از بین می‌برد. این گیاه پرخاصیت همچنین سرفه را کاهش می‌دهد و گردش خون را بهبود می‌بخشد.

گوجه فرنگی مصرف کنید

گوجه-فرنگی

گوجه فرنگی یکی از انواع سبزیجات است که بنا بر گفته پزشکان، تاثیر بسیار بالایی برای عوارض ناشی از آلودگی هوا دارد. گر به یک تغذیه مناسب در روزهای آلودگی هوا هستید باید بدانید که رژیم غذایی شما حتما باید حاوی مقدار زیادی گوجه‌فرنگی تازه باشد. در روزهایی که هوا آلوده است، مصرف سالادی که درون آن از گوجه فرنگی استفاده شده است، بسیار توصیه می شود.

تاثیر مصرف تخم کتان

تخم-کتان

یکی دیگر از خوراکی هایی که در روزهای آلودگی هوا توصیه می شود، مصرف تخم کتان است. تخم کتان دارای مقادیر زیادی فیتواستروژن و اسیدهای چرب امگا ۳ است. این موارد سبب خواهند شد تا سیستم ایمنی بدن در برابر آلودگی هوا بسیار مقاوم شود. تخم کتان را می توانید در ماست و سالاد بریزید و در روزهای آلوده از آن استفاده کنید.

روغن زیتون

روغن-زیتون

یکی از بهترین خوراکی‌ های مفید برای آلودگی هوا، روغن زیتون است. این روغن حاوی چربی‌های غیراشباع و مواد مغذی گیاهی است که برای حفظ سلامت ریه‌ها حتی زمانی که در هوای آلوده تنفس می‌کنید، عالی هستند. این روغن با سایر خطرات سلامتی مرتبط با آلودگی هوا مثل فشار خون بالا و بسته شدن رگ‌های خونی، به دلیل کاهش اکسیژن‌ بدن مبارزه کند.

مصرف چای سبز

چای-سبز

چای سبز را می توانید در روزهایی که هوا آلوده است استفاده کنید. این گیاه خوش رنگ و خوشمزه، علاوه بر آنکه برای کاهش وزن استفاده می شود، خواص دیگری مانند دفع سموم از بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن در روزهای آلودگی را دارد. چای سبز مملو از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که برای مبارزه با علائم آلرژی ناشی از آلودگی هوا بسیار مفید است. این نوع از چای، التهاب‌های گلو را تسکین می‌دهد. همچنین از ریه‌ها در برابر تحریکاتی که معمولا هنگام تنفس در هوای آلوده رخ می‌دهد، محافظت می‌کند. علاوه بر این، بدن را به خوبی هیدراته و راه‌های تنفسی را تمیز نگه می‌دارد. به بیان بهتر یک نوشیدنی عالی برای تقویت ایمنی و سم‌زدایی بدن از آلودگی‌های هوا است.

              نام خوراکی

           قیمت

               شیر ۱لیتری

            ۲۲،۰۰۰

             پرتقال ۱ کیلو

            ۲۳،۰۰۰

                 آناناس

          ۲۸۵،۰۰۰

             زنجبیل اکیلو

          ۲۴۰،۰۰۰

          گوجه فرنگی ۱کیلو

           ۲۶،۰۰۰ 

                تخم کتان

           ۵۸،۰۰۰

            روغن زیتون

          ۲۴۰،۰۰۰

             چای سبز

          ۱۵۰،۰۰۰

کلام آخر

درست است که مصرف مواد غذایی مناسب، می تواند از بیماری های ناشی از آلودگی هوا جلوگیری کند اما نیاز است در روزهایی که آلودگی هوا به مرز هشدار می رسد، از تردد غیر ضروری جلوگیری شود و در خانه ماند تا بیماری به سراغ ما نیاید. اگر از منزل در این روزها خارج شدید، مصرف خوراکی هایی که در این گزارش ذکر کرده ایم فراموش نشود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها