|
کدخبر: 314596

بهترین سایت تعیین سطح زبان را بشناسید!

بهترین سایت تعیین سطح کدام است؟ در این مقاله بهترین سایت تعیین سطح زبان را بشناسید.

images_1701500377_656ad5d9eebcb.jpg

یادگیری زبان انگلیسی، یکی از روش‌های عالی برای پیشرفت در دنیای امروز است. این زبان، می‌تواند برای مهاجرت، کاریابی و ادامه تحصیل به شما کمک کند. همه ما، ممکن است در بخش‌هایی از مسیر یادگیری این زبان، دچار وقفه‌های کوتاه یا طولانی‌مدت شده باشیم. در چنین شرایطی، لازم است برای شروع دوباره، در یک آزمون تعیین سطح زبان شرکت کنیم تا متوجه شویم که کجای مسیر قرار داریم. البته، این تنها کاربرد آزمون‌های تعیین سطح انگلیسی نیست! با ما همراه باشید تا بهترین سایت تعیین سطح زبان را به شما معرفی کنیم و بگوییم که چرا باید از چنین سایتی استفاده کنید. 

چرا شرکت در تعیین سطح زبان ضرورت دارد؟

شاید با خود فکر کنید که بدون شرکت در آزمون، می‌دانید که چقدر به زبان انگلیسی تسلط دارید. مثلا ممکن است قبلا مدرک Intermediate خود را دریافت کرده باشید و با استناد به آن، بگویید که در سطح متوسط قرار دارید. با این حال، به چند دلیل باز هم باید در آزمون تعیین سطح شرکت کنید:

  • این آزمون دید دقیق‌تری درباره تسلط واقعی شما به زبان انگلیسی ایجاد خواهد کرد. 
  • با شرکت در تعیین سطح می‌توانید میزان آمادگی برای شرکت در آزمون‌های تخصصی را تخمین بزنید. 
  • آزمون‌های تعیین سطح، عموما برای شرکت در دوره‌های آموزش زبان الزامی هستند. 
  • برخی از موسسات و شرکت‌ها برای جذب نیرو به نتایج بهترین سایت تعیین سطح زبان مورد نظر خود استناد می‌کنند.

بنابراین، حتی اگر قبلا به صورت منظم به یادگیری زبان پرداخته‌اید و تا سطح مشخصی پیشرفت کرده‌اید، باز هم باید با توجه به شرایط خود به دنبال بهترین تعیین سطح زبان باشید. 

آزمون تعیین سطح خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

هزاران موسسه زبان در سراسر دنیا در حال فعالیت هستند و تمامی آن‌ها، برای جذب زبان‌آموز از آزمون تعیین سطح استفاده می‌کنند. این آزمون، استانداردهای خاصی دارد که اگر رعایت نشوند، نتایج دقیقی به دست نخواهد آمد. بهترین تعیین سطح زبان، آزمونی است که دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • بر اساس معیارهای بین‌المللی باشد؛ اغلب آزمون‌های تعیین سطح معتبر، طبق معیارهای CEFR تهیه و تدوین شده‌اند. 
  • تعداد و نوع سوالات استاندارد باشد؛ آزمون تعیین سطح خوب باید دارای انواع سوالات چهارگزینه‌ای، پاسخ کوتاه و تشریحی باشد و تعداد سوالات آن، خیلی کم یا زیاد نباشند. 
  • بهترین سایت تعیین سطح زبان سایتی است که به زبان آموز زمان کافی برای پاسخ به سوالات بدهد؛ این زمان نباید خیلی کوتاه یا خیلی طولانی باشد. عموما آزمون‌های تعیین سطح استاندارد ۶۰ دقیقه هستند. 
  • آزمون‌های تعیین سطح باید به صورت دقیق و جزیی‌نگر به تمامی مهارت‌های زبان انگلیسی بپردازند و روی یک بخش خاص متمرکز نشوند.

بهترین سایت‌‌ها برای آزمون تعیین سطح آنلاین

آزمون‌های تعیین سطح در سایت‌های ایرانی و خارجی مختلفی برگزار می‌شوند. اگر به دنبال بهترین سایت تعیین سطح زبان هستید، که هم هزینه شرکت در آن معقول باشد و هم دارای استانداردهای لازم باشد، حتما گزینه‌های زیر را امتحان کنید:

۱- آزمون تعیین سطح موسسه سفیر گفتمان

چه قصد داشته باشید در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی شرکت کنید و چه بخواهید به صورت خودآموز این زبان را یاد بگیرید، آزمون‌های تعیین سطح سفیر به شما کمک خواهند کرد. تعیین سطح سفیر محدود به یک آزمون خاص نیست و برای هر رده سنی و دوره‌ای، یک آزمون خاص برگزار می‌کند. 

در جدول زیر می‌توانید اطلاعات این آزمون‌ها را به صورت دقیق مشاهده کنید:

آزمون تعیین سطح سفیر

سفیر به دلیل تنوع آزمون‌ها، هزینه معقول و البته دارا بودن گزینه آزمون رایگان، بهترین سایت تعیین سطح زبان در ایران به شمار می‌آید. 

۲- سایت تعیین سطح FluentU

گزینه بعدی برای کسانی که می‌خواهند به شکل رایگان در آزمون تعیین سطح شرکت کنند، FluentU است. این سایت امکاناتی عالی برای کسانی که می‌خواهند به صورت خودآموز و در منزل زبان انگلیسی را فرا بگیرند فراهم کرده است. در FluentU، سوالات یکنواخت و تکراری نیستند، بلکه در هر بخش با چالشی جدید مواجه می‌شوید. در بخش‌هایی از آزمون، باید با دیدن ویدئو، گوش دادن به فایل صوتی یا خواندن یک متن طولانی به سوالات پاسخ دهید. 

۳- تعیین سطح در سایت British Council

اگر می‌خواهید همین حالا متوجه شوید که مهارت شما در زبان انگلیسی در چه مرحله‌ای قرار دارد، وارد سایت British Council شوید و پس از ثبت‌نام در سایت، در آزمون آنلاین آن شرکت کنید. سوالات این آزمون دو بخش دارند؛ در بخش نخست باید پاسخ مورد نظر خود را انتخاب کنید و در بخش بعدی، بگویید که چقدر از این پاسخ مطمئن هستید. این سایت، نتایج خود را بلافاصله بر اساس معیارهای CEFR اعلام می‌کند و به شما نشان می‌دهد که باید کدام منابع را برای یادگیری بیشتر دنبال کنید. 

تعیین سطح حضوری بهتر است یا آنلاین؟

آزمون‌های تعیین سطح در آموزشگاه‌های زبان به صورت حضوری نیز برگزار می‌شوند، اما طرفداران آزمون‌های آنلاین بسیار بیشتر است. دلیل این موضوع، مزایای زیر است:

  • در آزمون آنلاین میزان استرس زبان‌آموز کمتر است. 
  • با شرکت در تعیین سطح زبان در سایت‌ها می‌توانید عوامل حواس‌پرتی را کنترل کنید.
  • آزمون‌های آنلاین تعیین سطح، زمان کمتری از شما می‌گیرند. 
  • هزینه نهایی شرکت در تعیین سطح آنلاین از آزمون‌های حضوری کمتر است.

با این حال در برخی موارد ممکن است آزمون حضوری ترجیح‌ داده شود؛ مثلا در مواقعی که سن زبان‌آموز کم است یا توانایی کافی برای استفاده از ابزارهای الکترونیکی را ندارد، بهتر است برای شرکت در آزمون به یک موسسه زبان مراجعه شود. 

تعیین سطح زبان

چرا و چگونه باید در آزمون تعیین سطح سفیر شرکت کنید؟

با یک جست و جو در اینترنت، متوجه خواهید شد که صدها آزمون تعیین سطح آنلاین در سایت‌های مختلف در دسترس هستند. هر یک از این آزمون‌ها مزایای خود را دارند، اما تعیین سطح زبان سفیر به دلایل زیر، بهترین گزینه موجود برای زبان‌آموزان ایرانی است:

  • با توجه به نیاز و دوره مورد نظر دسته‌بندی شده‌است. 
  • هزینه آن نسبت به آزمون‌های خارجی بسیار معقول است. 
  • برای کسانی که قصد شرکت در دوره خاصی را ندارند رایگان است. 
  • بر اساس معیارهای CEFR طراحی شده است. 
  • دارای انواع سوالات است و محدود به مهارت خاصی نیست. 
  • بلافاصله پس از آزمون، نتیجه را دریافت خواهید کرد. 

برای شرکت در  تعیین سطح زبان سفیر دو راه دارید؛ نخستین راه این است که به سایت Gosafir.com مراجعه کنید و با ورود به بخش تعیین سطح، آزمون مورد نظر خود را انتخاب نمایید. راه دوم، این است که به شعب سفیر مراجعه کنید و زمانی برای شرکت در آزمون حضوری تعیین کنید. 

نتیجه‌گیری

شرکت آزمون‌های تعیین سطح، روشی مطمئن و اصولی برای فهمیدن میزان مهارت در زبان انگلیسی است. این روزها برای شرکت در این آزمون‌ها نیازی به مراجعه به موسسات زبان ندارید، بلکه کافیست با گوشی یا رایانه شخصی، وارد سایت‌های معتبر همچون سفیر شوید، آزمون مناسب را انتخاب کنید، به سوالات پاسخ دهید و در نهایت، نتیجه را در کمترین زمان ممکن به دست آورید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها