|
کدخبر: 314132

تریاک/مواد مخدر/تجارت پرسود

حدود ۹۲ درصد کشفیات تریاک جهان مربوط به ایران است

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه تجارت سیاه مواد مخدر یکی از تجارت‌های سودآور در دنیا است، گفت: حدود ۹۲ درصد کشفیات تریاک جهان مربوط به ایران است.

جامعه حدود ۹۲ درصد کشفیات تریاک جهان مربوط به ایران است

سردار اسکندر مومنی گفت: رشد و گسترش جهانی تجارت مواد مخدر و روان‌گردان‌ها از یک سو و تاثیرات مخرب آن بر سلامت جسمانی و روانی آحاد جوامع و همچنین لطمات جبران‌ناپذیر بر ساختارهای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور، از سوی دیگر بر کسی پوشیده نیست.

راه اندازی ۱۲ مرکز نگهداری و درمان مواد مخدر توسط سپاه پاسداران

وی با بیان اینکه امنیت امروز را مدیون دلاوری شهدا هستیم، افزود: با همکاری بسیج و سپاه در سه سال گذشته توانستیم در حوزه مواد مخدر بر اساس مفادی که در قانون بود و موافقت فرمانده کل سپاه پاسداران ۱۲ مرکز نگهداری و درمان توسط این نهاد مردمی در کشور راه‌اندازی کنیم که اکنون ۱۰ هزار نفر در این مراکز در حال تکمیل دوره درمان هستند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: سپاه پاسداران با وجود اینکه ورود در حوزه درمان و پیشگیری در عرصه آسیب‌های اجتماعی از وظایف ذاتی آنها نبود اما در این حوزه ورود کرده و در واقع می‌توان گفت کار جهادی تجسم یک کار انقلابی است چرا که در این مراکزی که در استان‌های تهران، اصفهان، فارس، مازندران، مشهد و چند است راه اندازی شد میزان درمان پایدارتر است.

تجارت سیاه مواد مخدر از تجارت‌های سودآور در دنیا

وی اظهار کرد: تجارت سیاه مواد مخدر یکی از تجارت‌های سودآور در دنیا است و در کنار تجارت سلاح و قاچاق انسان، مواد مخدر جزو سه تجارت بزرگ محسوب می‌شود.

سردار مومنی با بیان اینکه شواهد نشان می‌دهد که قاچاق و مصرف مواد مخدر در دنیا رو به افزایش است، اظهار کرد: طبق آمار اعلامی از سوی سازمان ملل در ۲ سال گذشته مصرف مواد مخدر ۲۳ درصد افزایش داشته و متاسفانه نوع جدید مواد مخدر که صنعتی است و درمان آن بسیار سخت می‌باشد به ویژه در میان جمعیت بانوان رو به افزایش است.

وی تصریح کرد: افق ۱۰ ساله سازمان ملل نیز این است که با توجه به شرایط موجود در زمینه مصرف مواد مخدر این روند رو به افزایش خواهد بود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ایران در کنار کشوری قرار دارد که مبدأ تولید مواد مخدر در دنیا است بیش از ۸۰ درصد تولید تریاک جهان در افغانستان صورت می‌گیرد و کشفیات ما این را نشان می‌دهد.

به گفته وی؛ جمهوری اسلامی ایران چهار هزار شهید و حدود ۱۲ هزار جانباز برای دفاع از انسان و بشریت تقدیم کرده، همچنین حدود ۹۲ درصد کشفیات تریاک جهان مربوط به ایران است و ۵۹ درصد کشفیات موروفین و ۲۷ درصد کشفیات هروئین جهان به تنهایی توسط ایران انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها