|
کدخبر: 313629

کمبود آب/دریاچه چیتگر/شورای شهر

کمبود آب در دریاچه چیتگر/ ورود شورای شهر به این مشکل مهم پایتخت

عضو شورای شهر تهران در خصوص کمبود آب در دریاچه شهدای خلیج فارس هشدار داد.

جامعه کمبود آب در دریاچه چیتگر/ ورود شورای شهر به این مشکل مهم پایتخت

سوده نجفی گفت: نبود تصفیه خانه برای فاضلاب مسکونی برج‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده است به گونه‌ای که من به عینه دیدم که یک برج فاضلاب خود را در یک زمین خالی رها می‌کرد که این زمین تبدیل به نیزار شده بود و حجم آب هم به گونه‌ای بود که احتمال غرق شدگی وجود داشت اما در عین حال این زمین فاقد هر گونه ایمنی بود و از معاونت شهرسازی می‌خواهم که در این خصوص چاره اندیشی کند.

وی با بیان اینکه عدم اختصاص حق آبه دریاچه چیتگر از رودخانه کن باعث شده که کمبود آب دریاچه قابل توجه شود، گفت: ادامه این روند آسیب زا خواهد بود و از آب منطقه‌ای می‌خواهیم که برای تأمین حق‌آبه دریاچه همکاری کند و این در حالیست که هشت چاه به عمق ۲۵۰ متر دور دریاچه حفر شده بود و باید ببینیم که مجوز حفر این چاه را چه کسی صادر کرده است.

وی با بیان اینکه زمینی به وسعت ۳۰۰۰ متر در دریاچه چیتگر در اختیار یک مجموعه‌ای بود که آن را تبدیل به رستوران و کافی شاپ کرده بود، گفت: با اینکه سود زیادی از این فضای تجاری نصیب مالک می‌شود اما ماهانه تنها ۲۵۰ میلیون تومان اجاره پرداخت می‌کند که خارج از صرفه و صلاح شهرداری تهران است و لازم است که اداره کل حقوقی شهرداری به این موضوع ورود کند.

وی همچنین از شهروندان بابت ترافیک شب گذشته در معابر و پایتخت عذرخواهی کرد و گفت: با این حال دقت داشته باشید که شهرداری تهران تنها متولی حل ترافیک نیست.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها