|
کدخبر: 252416

تشدید نگرانی ها از وضعیت ذخایر آبی تهران

عضو شورای شهر تهران گفت: بر اساس آمار و ارقامی که منتشر می شود از لحاظ ذخایر آبی وضعیت خوبی نداریم و باید به مردم یادآوری شود که وضعیت آب در سال جاری شرایط ویژه‌ای دارد.

در جریان جلسه امروز شورای شهر چند تذکر از سوی اعضای شورا مطرح شد.‌جعفر شربیانی در تذکر خود گفت: بر اساس آمار و ارقامی که منتشر می شود از لحاظ ذخایر آبی وضعیت خوبی نداریم و باید به مردم یادآوری شود که  وضعیت آب در سال جاری شرایط ویژه‌ای دارد و اگر الگوی مصرف تغییر نکند تابستان با ذخیره بندی مواجه خواهیم شد.

او درخواست کرد تا مسئولان مربوطه از وزارت نیرو و آب منطقه ای به شورا دعوت شوند. شربیانی همچنین از شهرداری درخواست کرد در مصرف منابع آبی روش صرفه‌جویانه داشته باشد و گزارش عاجلانه در این خصوص ارائه دهد.

احمد صادقی نیز در تذکری به شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران به عنوان مجموعه ای پیشرو و تکنیکال که سالهاست در مسیر استفاده از تکنولوژی‌های روز در جریان خدمت رسانی به شهروندان قرار دارد لازم است با تکیه بر دانش روز جهانی و توانمندی دانشمندان جوان داخلی هر چه سریعتر تغییر مسیری مطابق با فرمان رهبری داشته باشد و  درهای خود را بر روی مجموعه های دانش بنیان، دانشگاه‌ها و مراکز نوآوری و شتاب‌دهی بگشاید و مشکلات و نیازهای خود را در معرض متخصصان و دانشمندان جوان  قرار دهد و راه حل‌های نوین و عالمانه را جایگزین روش‌های قدیمی کند.

وی ادامه داد: شهرداری تهران می‌بایست در رقابت‌های رسانه‌ای و سیاه‌نمایی‌هایی که توسط معاندان و دشمنان انقلاب و بازیگران سیاست زده طراحی و اجرا می‌شود از حالت انفعال خارج شده و لحظه‌ای از ایجاد حس امید در بین شهروندان غفلت نکند و نگذارد بذر نا امیدی توسط این بزدلان در دل‌های مردم فهیم پایتخت کاشته شود.

صادقی همچنین در ادامه گفت: در روزهای پیش‌رو با کاهش همه‌گیری کرونا و بازگشایی مجدد مدارس و دانشگاه‌ها و رونق دوباره کسب و کارها، سفرهای غیرضرور درون شهری جهت استفاده از خدمات رشد فزاینده‌ای خواهد داشت و شهر تهران را با ترافیک‌های بسیار پرحجمی مواجه خواهد ساخت.

وی افزود: لذا متذکر می‌گردد شهرداری تهران برنامه ویژه‌ای را افزون بر برنامه‌های عادی و جاری در این زمینه داشته باشد. همچنین باید روش‌های کهنه خود را در نحوه مراجعات مردمی و کسب مجوزها تغییر داده و بستر‌های برخط و  هوشمند را جایگزین کند. ضروری است همان‌طور که برای پروژه‌های شهری پیوست‌های اجتماعی و زیست محیطی و فرهنگی از واجبات است، پیوست دانش بنیان مبتنی بر روش‌های هوشمند و شفاف نیز در دستور کار تمامی اقدامات شهرداری قرار گیرد.

احمد علوی نیز در تذکری خطاب به شهردار تهران گفت: در نوروز امسال زحمات زیادی در ۴ مجموعه برج میلاد، باغ کتاب، دریاچه شهدای خلیج فارس و اراضی عباس آباد کشیده شده بود و استقبال مناسبی هم توسط گردشگران  صورت گرفت. قبل از عید نیز در خصوص لزوم برنامه ریزی برای استقبال گردشگران با توجه به فروکش کردن کرونا تاکید کرده بودیم اما دوستان جدی نگرفتند.

او با اشاره به نقدهایی که به محتوای برنامه های اجرا شده در مراکز گردشگری شهرداری تهران مطرح است، گفت: همه این موضوعات نشان می دهد که لازم است سازمان گردشگری با توجه به مصوبه شورا هر چه سریعتر راه اندازی شود. در ایام نوروز  بیش از ۲ میلیون نفری از ۴ مجموعه شهرداری تهران استقبال کردند که این موضوع نشان می دهد گردشگری یک صنعت است و باید از ظرفیت های آن استفاده و برای آن برنامه ریزی کرد.

نرجس سلیمانی نیز تذکر خود را درباره حمل و نقل در ایام ماه رمضان مطرح کرد و گفت: ایاب و ذهاب و حمل و نقل عمومی در ماه رمضان تسهیل شود و ساعت طرح ترافیک تغییر کند و افراد امکان یک ورود به طرح ترافیک را داشته باشند

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها