|
کدخبر: 312698

معاینه فنی/پلیس راهور/تهران بزرگ

پلیس راهور: برگه معاینه فنی این خودروها باطل می شود

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: خودروهایی که در سطح شهر، تولید آلودگی می کنند، برگه معاینه فنی آن ها باطل می شود.

جامعه پلیس راهور: برگه معاینه فنی این خودروها باطل می شود

سرهنگ محمد رازقی روز شنبه افزود: یکی از اقدامات پلیس راهور تهران بزرگ که چند ماهی است شروع شده، ابطال برگه معاینه فنی وسایل نقلیه دارای آلایندگی است.

وی ادامه داد: یعنی وسیله نقلیه ای که معاینه فنی دارد اما به مرور زمان شرایط آن را از دست داده است هم توسط پلیس در سطح معابر رصد و برگه معاینه فنی خودروی دودزا ابطال می شود.

به گفته رازقی، این ابطال معاینه فنی یکی از ابتکارات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ است که از شهریورماه امسال شروع شده و به صورت مستمر انجام می شود.

وی افزود: در این مکانیزم همزمان برای راننده وسیله نقلیه پیامکی ارسال می شود که این موضوع کاملا برخط است و اگر راننده با این خودرو ترددی داشته باشد مانند کسی است که معاینه فنی ندارد و باید برای رفع نقص وسیله نقلیه مراجعه و معاینه فنی جدید بگیرد.

رازقی تصریح کرد: به طورکلی وسایل نقلیه ۶۰ تا ۷۰ درصد از میزان آلودگی هوای شهر تهران را به خود اختصاص داده اند و عدد باقی مانده مربوط به آلاینده های ثابت مانند کارخانجات و موارد مشابه هستند که در سطح شهر تهران و یا محدوده آن وجود دارند.

شاخص کیفیت هوای پایتخت امروز برای سومین روز متوالی در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها