|
کدخبر: 309293 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

لاکچری ترین قبرستان تهران / اینجا شارژ میلیونی دریافت می‌شود

لاکچری بازی در این جامعه، حتی به اموات هم سرایت کرده و شاهد آن هستیم که قبرهای ملیاردی خرید و فروش می شوند.

جامعه لاکچری ترین قبرستان تهران / اینجا شارژ میلیونی دریافت می‌شود

در جامعه‌ای که عده‌ای برای خرید نان، پول کافی ندارند، عده‌ای دیگر مشغول لاکچری بازی حتی برای اموات خود هستند. این افراد به دلیل چشم و هم چشمی هایی که با اعضای خانواده دارند، دست به کارهایی می‌زنند که شنیدن رقم هایی که خرج می‌کنند، دود از سر آدم بلند می‌شود. خانه و زندگی آنچنانی و همچنین ماشین و سفرهای لاکچری که میلیاردها تومان هزینه به همراه دارد. در زمانه‌ای که افرادی به نان شب محتاج هستند، عده‌ای در گوشه‌ای از شهر، رقم‌های میلیاردی جابه‌جا کرده و می‌خواهند خود را متمایز نشان دهند.

قبرستان-لاکچری

افرادی که به نان شب محتاج هستند، حتی آرزوی مرگ هم نمی‌توانند بکنند، چراکه هزینه‌های دفن و کفن و مراسمات آنقدر بسیار بوده که از عهده این اشخاص خارج است. اما در این میان، کسانی وجود دارند که قبرستان لاکچری را برای اموات خود انتخاب می‌کنند. شاید برایتان جالب باشد تا بدانید قبرستان لاکچری دیگر چیست؛ اما باید گفت واقعا قبرستان لاکچری وجود دارد که هزینه‌های میلیاردی باید پرداخت شود تا اجازه دفن اموات داده شود.

امکانات بالای قبرستان لاکچری

به گفته بسیاری از شاهدان عینی، این قبرستان بسیار شیک و لاکچری است که هرکسی توان دفن مرده خود را در این قبرستان ندارد. مکان این قبرستان در یک منطقه خوش آب و هوا واقع در لواسان است. گفته می‌شود کف این قبرستان با چمن مصنوعی پوشانده شده و فضای بسیار سرسبزی دارد. در قدیم گفته می‌شد که فقیر و پولدار در کنار هم می‌خوابند اما با وجود چنین قبرستانی، اختلاف طبقاتی مشخص شد و دیگر در بعضی مناطق، مرده و زنده کنار هم نمی‌خوابند.

این قبرستان لاکچری، در کنار هر قبر خود، صندلی‌های زیبایی را قرار داده است تا خانواده فرد فوت شده، بر روی صندلی بنشینند و برای مرده خود فاتحه بخوانند. گل آرایی و درخت کاری بسیار جذاب و حرفه‌ای دارد و گویا به طور ویژه‌ای به این مکان رسیدگی می‌شود. نمی‌دانم شخص که فوت شده و دیگر دستش از دنیا کوتاه است، این همه لاکچری بازی را می‌خواهد چه کند؟ به نظر شما، چنین امری، چیزی به جز چشم و هم چشمی می‌تواند داشته باشد؟ مگر برای مرده فرقی هم دارد که کجا دفن شود؟ آیا سرسبز و لاکچری باشد یا خیر؟

طبق مشاهدات، میز و صندلی‌های لاکچری هم در این قبرستان وجود دارد که گفته می‌شود فضا را تبدیل به کافه کرده است. یعنی کسانی که برای سر زدن به اموات خود وارد قبرستان می‌شوند، می‌توانند روی صندلی‌ها نشسته و روی میز غذا و میوه میل کنند. همه چی لاکچری‌ها با ما آدم‌های معمولی فرق دارد؛ حتی در مکانی که مرده‌های خود را دفن می‌کنند.

سنگ قبرهای میلیاردی

سنگ قبرهایی که در این قبرستان لاکچری وجود دارد، بین ۳ تا ۴ میلیارد نرخ دارد و گفته می‌شود جنس این سنگ‌ها آنقدر خوب است و مقاوم و همچنین آنقدر جذاب است که مشابه آن فقط در فیلم‌های هالیوودی دیده می‌شود. خب این هزینه‌های الکی برای چیست؟ چرا اصلا باید چنین مکانی وجود داشته باشد؟ باز هم سوال قبلی باید تکرار شود که مگر برای مرده فرقی هم می‌کند؟ میلیون‌ها نفر، در قبرستان بهشت زهرا دفن شده‌اند. مگر برایشان فرقی هم دارد که کنارشان چه کسی خوابیده یا در کنار قبر خود میز و صندلی و درخت وجود دارد یا ندارد؟

قبر طلایی

یک نکته‌ای که برایمان بسیار جالب بود، شارژ ماهانه‌ای است که برای این قبرستان در نظر گرفته‌اند. درواقع خانواده هایی که در این مکان قبر خریده اند، باید برای نگهداری، گل آرایی، کاشت و نگهداری درختان، تمیز کردن قبور و... مبلغی را پرداخت کنند. جالب است بدانید که این مبلغ اندازه اجاره ماهانه یک خانه برای یک خانواده چند نفری در گوشه‌ای از شهر می‌تواند باشد و یا اینکه هزینه خورد و خوراک اعضای یک خانواده. شارژ ماهانه‌ای که برای این قبرستان فوق لاکچری درنظر گرفته شده است مبلغ ۵ میلیون تومان است. حال چنین سوالی مطرح می‌شود که اگر خانواده متوفی، مبلغ ماهانه شارژ را پرداخت نکنند، آب و برق میت را قطع می‌کنند؟؟

کلام آخر:

هستند کسانی که به دلیل چشم و هم چشمی با فامیل، دست به اقداماتی بزنند که شاید تصورش برایمان سخت باشد. چشم و هم چشمی هایی که میلیاردی آب می‌خورد و اصلا برایشان اهمیت ندارد که این مبلغ برای یک کار بیهوده هزینه می‌شود. در دنیایی که بسیاری حتی پول ندارند تا فرزند خود را به مدرسه بفرستند، افرادی هستند که با همه چیز لاکچری بازی می‌کنند حتی با مردن اقوام خود. اختلاف طبقاتی وجود دارد و هر کس بگوید چنین چیزی نیست، سخت در اشتباه است. در گوشخ‌ای کودکی زباله گردی می‌کند و در همان مکان، افرادی با کیف و کوله مدرسه رد می‌شوند. این اختلاف طبقاتی است. اختلاف طبقاتی اکنون به قبرستان رسیده است و ممکن است طول نکشد تا در همیت تهران، شاهد قبرستان‌های کوچک مقیاسی باشیم که فقط افراد پولدار در آنجا دفن می‌شوند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها