|
کدخبر: 308466

خبر بد برای این رانندگان تاکسی

اطلاعات ۳۰۰۰ تاکسی پایتخت در طرح لاگ هوشمند ثبت شد.

جامعه خبر بد برای این رانندگان تاکسی

معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: با اجرایی شدن طرح لاگ هوشمند درشهر تهران برای شناسایی تاکسی‌های گردشی و تلفنی غیرفعال، حدود ۳۰۰۰ تاکسی گردشی و خطی از شهریور در این طرح وارد شدند و QR کد دریافت کردند.

محمد علوی زاده افزود: با اجرای شدن این طرح، اطلاعات تاکسی‌های خطی و گردشی دریافت شده است و بخش عمده ناوگان غیرفعال شناسایی شدند و پیامک اخطار برای آن‌ها ارسال شده است.

به گفته معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران، یک ماه به رانندگان تاکسی‌های غیرفعال فرصت داده می‌شود تا در شبکه حمل و نقل فعالیت کنند و اگر تاکسی‌های گردشی و تلفنی با وجود دریافت پیامک، در شبکه ناوگان حمل و نقل فعالیت نکنند و ثبت پرداخت الکترونیک در سامانه نداشته باشند، برخورد‌های بعدی شامل حال این نوع تاکسی‌ها خواهد شد.

محمد علوی زاده افزود: در صورت فعالیت نکردن در مرحله بعدی لغو طرح ترافیک، لغو کارت سوخت و بعد از آن نیز اقدام قضائی حتما انجام خواهد شد.

معاون سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: البته برخی از تاکسی‌ها ممکن است که فعال باشند؛ اما در طرح «لاگ هوشمند» شرکت نکرده باشند که باید این نوع تاکسی‌ها از تاکسی‌های غیرفعال متمایز شوند.

محمد علوی زاده درباره نحوه شناسایی تاکسی‌های غیرفعال پایتخت گفت: تاکسی‌ها از طریق درگاه پرداخت الکترونیک با ما در ارتباط هستند، بگونه‌ای که ۷ درگاه پرداخت الکترونیک در تاکسی‌ها فعال است که به «کیو آر کد» نصب شده بروی شیشه متصل است و همه این دیتا‌ها را تجمیع شده در اختیار داریم.

معاون سازمان تاکسیرانی با تأکید بر اینکه ناوگان گردشی و تلفنی سازمان تاکسیرانی متمایز از تاکسی‌های خطی است، گفت: فعالیت تاکسی‌های خطی را مدیر پایانه و مدیر خط کنترل می‌کند و روزانه حضور آن‌ها بررسی می‌شود، اما تاکسی‌های گردشی و تلفنی باید در طرح لاگ هوشمند شرکت کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها