|
کدخبر: 307428

بارش باران در راه این استان ها

سازمان هواشناسی ضمن پیش‌بینی خیزش گرد و خاک از امروز تا روز دوشنبه در شمال استان سیستان و بلوچستان، اعلام کرد که از فردا بارش‌هایی را در شمال‌غربی کشور مشاهده خواهیم کرد.

جامعه بارش باران در راه این استان ها

براساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی کشور، از روز یکشنبه (فردا) بارش‌هایی در شمال غرب کشور از جمله شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی شروع می‌شود که در ارتفاعات رشته کوه البرز هم بارش‌ها به صورت پراکنده انتظار می‌رود.

روز دوشنبه نیز در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات رشته کوه البرز بارش باران را شاهد هستیم و برای روز سه‌شنبه هم بارش‌ها را در شرق مازندران و استان گلستان به صورت پراکنده انتظار می‌رود که در آذربایجان شرقی نیز در همین روز انتظار بارش باران داریم.

تا روز چهارشنبه تغییرات محسوسی در دما در سطح کشور رخ نمی‌دهد، اما از اواخر هفته روند کاهشی تا ۲ درجه شدت می‌گیرد. در حال حاضر بیشینه دمای پایتخت در محدوده ۲۹ تا ۳۰ درجه است که پایان هفته تا ۲ درجه کاهش دما خواهیم داشت. 

در حال حاضر در برخی مناطق کشور کمینه دما به زیر ۶ درجه رسیده است که از این بین، «سربیشه» در خراسان جنوبی و «فریمان» در خراسان رضوی دماهای زیر ۵ درجه دارند و حتی شهرکرد در چهارمحال و بختیاری و لاله‌زار در استان کرمان در همین محدوده دمایی قرار دارد که هشدار خسارت به محصولات کشاورزی به دلیل کاهش مجدد دما برای این مناطق صادر شده است. 

براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، شمال سیستان و بلوچستان به شدت درگیر وزش باد و خیزش خاک است که از امروز تا روز دوشنبه ادامه دارد.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها