|
کدخبر: 305471

سیل در راه این استان ها

سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت هوای کشور را اعلام کرد.

جامعه سیل در راه این استان ها

سازمان هواشناسی از افزایش دما در مرزهای مهران، چذابه، شلمچه و خسروی خبر داد و برای ۹ استان هشدار سیلاب ناگهانی،آب‌گرفتگی معابر و خسارت به کشاورزان صادر کرد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در ارتفاعات البرز مرکزی، برخی مناطق اردبیل، گیلان، غرب مازندران،‌ ارتفاعات جنوبی کرمان،‌ ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد.

دوشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، غرب گیلان، شرق و شمال هرمزگان و ارتفاعات جنوب کرمان رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور جو آرامی برقرار می‌شود و فقط در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات جنوب کرمان و شمال هرمزگان در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، رگبار پراکنده،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود.

امروز و فردا در حد فاصل بین زاگرس جنوبی و مرکزی به‌ویژه استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و جنوب اصفهان یزد در ساعات بعدازظهر رشد ابرهای همرفتی،‌رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

از امروز تا چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور روند افزایش دما پیش‌بینی شده و در استان‌های خوزستان،‌ ایلام و نوار مرزی کرمانشاه هوا ۳ تا ۴ درجه گرم‌تر می‌شود.

بر این اساس دما هوا در مرز خسروی تا روز چهارشنبه هفته جاری به ۴۷ درجه و مرزهای مهران،‌ چذابه و شلمچه نیز به ۴۸ درجه افزایش می‌یابد. همچنین دما در شهر نجف به ۴۸ و شهرهای کربلا، کاظمین و سامرا نیز به ۴۷ درجه بالای صفر افزایش خواهد یافت. آسمان کربلای معلی امروز صاف همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید و وقوع پدیده گردوخاک پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی (بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب)

منبع: عرشه آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها