|
کدخبر: 306990 امیرمحمد درویش

گفتگو گسترش نیوز با عضو شورای شهر تهران؛

ابزار تحریم بی فایده است / انگلیس گمان می کند مالک تمام دنیاست

آقامیری گفت: تحریم‌های اخیر نشانگر، فعالیت‌های موثر و همچنین رشد و قدم‌های موثر پیش روی شهرداری تهران است.

جامعه ابزار تحریم بی فایده است / انگلیس گمان می کند مالک تمام دنیاست

چندی پیش، لیست جدیدی از سوی کشورهای غربی، مبنی بر تحریم اشخاص و مقامات ایرانی منتشر شد. در این لیست، نام علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز به چشم می‌خورد. شهردار تهران که ۲ سال است از حضورش در سیستم مدیریت شهری گذشته، حال مورد تحریم کشور انگلیس قرار گرفته است. اعضای شورای شهر تهران، چنین تصمیمی که از سوی کشورهای غربی صورت گرفته است را امری مبارک می‌دانند و اظهار کرده‌اند که تحریم مانع پیشرفت نیست و نشانگر عملکرد صحیح در حوزه مدیریت شهری است.

تحریم-زاکانی

تحریم ها کشور را مقاوم می کند

محمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران، در ارتباط با بحث تحریم زاکانی، شهردار تهران، به گسترش نیوز گفت: بنده به آقای زاکانی تبریک عرض می‌کنم که مورد خشم اروپا و امریکا و انگلیس قرار گرفته و در لیست تحریم‌های این اتحادیه و کشور امریکا قرار گرفته است. کسانی که در لیست این تحریم‌ها قرار می‌گیرند، افرادی هستند که در مسیر منافع انقلاب و نظام جمهوری اسلامی قدم برداشته‌اند و نشان دهنده فعالیت‌های موثر در جهت تقویت نظام جمهوری اسلامی است.

آقامیری ادامه داد: این تحریم نشانگر، فعالیت‌های موثر و همچنین رشد و قدم‌های پیش روی شهرداری تهران است. برای ما هم باعث افتخار است که سیاست گذاری‌های که در شورای شهر صورت گرفته و خواهد گرفت، در جهت خدمت رسانی موثر به مردم شهر تهران است. هرچند که ابزار تحریم، یک ابزار بی‌فایده است. اما این کشورها اسرار دارند که این تحریم‌ها علیه مقامات ما صورت بگیرد و جنجال‌های سیاسی و جهت دهی به افکار به بین‌الملل را راه‌اندازی کنند. این تحریم‌ها تاثیری ندارد به جز آنکه کشور را مقاوم‌تر کند. امیدواریم این اتفاق یک اقدامی باشد برای آنکه شهرداری تهران، قدم‌های خود را محکم تر بردارد.

محمد-آقامیری

این عضو شورای شهر تهران، در ارتباط با بحث فعالیت‌های کمیسیون عمران شورای شهر طی ۲ سال گذشته گفت: در ۲ سال گذشته، کارهای موثری به ویژه در بخش‌های عمرانی پایتخت صورت گرفته است. باید این نکته را گفت که در بخش عمرانی شهر، بیش از هزار پروژه کوچک و بزگ در سطح شهر فعال شده است. شهر به صورت تدریجی درحال تبدیل شدن به یک کارگاه عمرانی است.

آقامیری اظهار کرد: اگر در شرق، غرب، شمال و جنوب پایتخت حرکت کنید، مشاهده خواهید کرد که پروژه‌های موثری که مدت‌ها و در دوره قبل تعطیل شده بود و حدود ۱۲ سال بود که در اولویت قرار نگرفته بود، امروز مشاهده می‌کنیم که در اولویت قرار گرفته و کارهای موثر عمرانی در سطح شهر صورت گرفته است. امیدواریم این خدمات ارزنده‌ای که برای مردم صورت گرفته است، در دید مردم هم، ارزنده باشد و شهروندان یک رضایت خاطری نسبت به اقدامات شورای شهر داشته باشند.

تحریم افتخار بزرگی برای شهرداری و مدیریت شهری است

پرویز سروری، نایب رئیس شورای شهر تهران، در ارتباط با اقدام اخیر انگلیس که شهردار تهران را در لیست تحریم‌ها قرار داده‌اند به گسترش نیوز گفت: تحریم شهردار تهران، یک افتخار بسیار بزرگی برای شهرداری و سیستم مدیریت شهری است که دشمن ما، شهردار انقلابی ما را تحریم می‌کند اما این نکته را باید عنوان کنم که کشور انگلیس همچنان فکر می‌کند که در دوران قدیم و با سیاست‌های گذشته به سر می‌برد.

وی افزود: انگلیس گمان می‌کند که مالک تمام دنیاست و  خیال می کند که در دنیا یک سری مستعمرات دارد و مانند یک سلطان و ارباب به دنیا نگاه می‌کند. کشور انگلیس و سیاست‌های این کشور، همچنان واقعیت انقلاب اسلامی را درک نکرده  که زیر پای او را خالی کرده است.

پرویز-سروری

سروری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب، در آخرین سخرانی که داشتند، بحث بسیار مفید و مطالب مفصلی را در ارتباط با کاهش شدید قدرت امریکا و کشورهای غربی غرب داشتند. ظاهرا انگلیسی‌ها متوجه این تغییرات و کاهش قدرت کشورهای غربی نشده‌اند یا اینکه خود را به خواب خرگوشی زده‌اند که نمی شود آن هارا بیدار کرد. گمان می‌کنم که قرار گرفتن نام شهردار تهران در لیست تحریم‌ها نشانگر، قابلت‌ها و کارآمدی‌های آقای زاکانی است و نشان می‌دهد که در این دوره، شورا و شهرداری بسیار کارآمدی را دیده‌ایم.

وی در پایان گفت: امریکایی‌ها و انگلیسی‌ها توقع دارند که بی‌تفاوت به شهری باشیم که توسط معترضان، بهم می‌ریزد و هیچ واکنشی نشان ندهد. باید به کشورهای غربی گفت که شهرداری و شورای شهر، انقلابی هستند و در مسیر انقلاب حرکت می‌کنند و تمام حرکات بر اساس برنامه‌های انقلابی صورت می‌گیرد. این اتفاق را مدال موفقیت بر گردن شهردار تهران می‌دانیم. به نظر می‌رسد دوستانمان در مدیریت شهری شهر لندن باید به سیاستمداران خود تذکر دهند. چرا که در دهه ۵۰ لندن برای بهسازی شبکه فاضلابش از ایران وام می‌گیرد و حالا آنها مدیر شهری تهران را تحریم کرده‌اند.

  • سعید ارسالی در

    درهرشرایطی مرگ برآمریکاوانگلیس فراموش نش ود

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها