|
کدخبر: 305621

برنامه مدیریت شهری برای توسعه مترو

مدیریت شهری تهران در راستای توسعه مترو برنامه‌‌ریزی‌هایی برای بهره‌برداری ایستگاه‌های مترو در دستور کار دارد.

جامعه برنامه مدیریت شهری برای توسعه مترو

۱۶ اسفند سال ۱۳۷۷ بود که نخستین قطار در خط ۵ متروی تهران و حومه به حرکت درآمد و تلاش‌های بسیاری از کارگران و مهندسان شریف ایرانی در دو دهه‌ پرفراز و نشیب، برای ساخت قطار شهری در کشور به ثمر نشست.

اکنون متروی تهران متروی تهران با ۲۷۰ کیلومتر مسیر فعال و ۱۵۰ ایستگاه در اختیار مردم قرار دارد که بهره‌برداری از ۱۴  کیلومتر و افتتاح ۱۰ ایستگاه مترو از اقدامات مدیریت فعلی شهر تهران در ۲۲ ماه اخیر بوده است.

مدیریت شهری تهران در نظر دارد در سال جاری ۲۲ کیلومتر و ۱۳ ایستگاه متروی دیگر را به ‌بهره‌برداری برساند. افتتاح ۲۰  کیلومتر مسیر متروی خارج از شهر و افتتاح ایستگاه متروی پرند نیز از دیگر برنامه‌های مدیریت شهر در سال جاری است.

مشکل تأمین منابع مالی ایستگاه پرند که به‌عهده دولت بود، برطرف شده است، ساختمان آن پیشرفت فیزیکی بالایی دارد و تکمیل عملیات برق‌رسانی آن در حال انجام است.

طبق وعده‌های مطرح شده قرار است در ماه جاری این ایستگاه بعد از ۱۳ سال به بهره‌برداری برسد.

آغاز عملیات اجرایی خط ۹ و ۱۰ متروی تهران نیز به عنوان یکی از فعالیت‌‌های مهم شهرداری در سال جاری در دستور کار قرار دارد. 

خط ۹ متروی تهران یکی از خطوط مترو طراحی شده  به طول ۴۵ کیلومتر در شهر تهران است که با ۳۹ ایستگاه ادامه خط ۸ است. این خط قرار است مسیر طولانی را از شمال غرب محدوده چیتگر آغاز کند، به سمت شمال و شرق تهران ادامه پیدا کند و سپس به سمت بزرگراه امام علی(ع) تا جنوب کشیده شود. خط ۹ متروی تهران تمام خطوط فعالی که شمال و جنوب تهران کشیده، قطع می‌کند.

خط ۱۰ متروی تهران نیز به طول تقریبی ۴۵ کیلومتر، شامل ۳۳ ایستگاه بوده که از ایستگاه وردآورد (ایستگاه تبادلی با خط ۵) در منتهی الیه غربی خود آغاز و تا فلکه سوم تهرانپارس (ایستگاه تبادلی با خط ۴ ) در شرق پایتخت ادامه خواهد یافت.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها