|
کدخبر: 292467

این ایستگاه مترو شنبه افتتاح می شود

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: اولین افتتاحیه شبکه مترو پایتخت در سال جدید به آغاز بهره‌برداری از ایستگاه علامه جعفری در بخش توسعه غربی خط ۴ مربوط می‌شود؛ این ایستگاه در واقع نخستین ایستگاه از پروژه توسعه غربی خط مذکور به حساب آمده و در ادامه با اضافه شدن ۲ ایستگاه دیگر، طول این خط ۴۲۰۰ متر افزایش می‌یابد.

جامعه این ایستگاه مترو شنبه افتتاح می شود

محسن هرمزی مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به افتتاحیه‌های شبکه مترو تهران در سال ۱۴۰۲ گفت: به دنبال انجام موفقیت‌آمیز تست گرم نخستین بخش از مسیر تونلی پروژه توسعه غربی خط ۴ به طول ۱۴۰۰ متر، اولین افتتاحیه شبکه مترو پایتخت در سال جدید به آغاز بهره‌برداری از ایستگاه علامه جعفری در بخش توسعه غربی خط ۴ مربوط می‌شود؛ این ایستگاه در واقع نخستین ایستگاه از پروژه توسعه غربی خط مذکور به حساب آمده و در ادامه با اضافه شدن ۲ ایستگاه دیگر، طول خط ۴ از منتهی‌الیه غربی خود ۴۲۰۰ متر افزایش می‌یابد.

هرمزی در ادامه به عملیات عمرانی حجیم ساخت ایستگاه علامه جعفری اشاره کرد و افزود: اقدامات گسترده‌ای در زمینه خاکبرداری، آرماتوربندی، بتن‌ریزی و نازک کاری این ایستگاه صورت پذیرفته‌است تا یکی از ایستگاه های عمیق خط ۴ آماده افتتاح شود. پیش‌بینی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که ظرفیت مسافر پذیری خط ۴ مترو تهران با تکمیل بخش‌های توسعه شرقی و غربی آن طی سال‌های آینده، به میزان قابل توجهی افزایش یافته و حداقل ۳۰ درصد به جمع مسافران کنونی این خط افزوده شود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در پایان گفت: اهمیت پروژه توسعه غربی خط ۴ مترو آنجا بیشتر عیان می‌شود که یادآور شویم ایستگاه‌های جدید این خط در دو ایستگاه با خطوط ۵ و ۶ مترو دارای ایستگاه تبادلی شده و همین امر باعث ارائه انتخاب‌های بیشتر و متنوع‌تر به مسافران ۳ خط مذکور می‌شود.

گفتنی است ایستگاه علامه جعفری روز شنبه نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ افتتاح و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. این ایستگاه در خیابان پروانه شمالی، نبش بزرگراه علامه جعفری واقع شده است.

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها