|
کدخبر: 290830

مترو تهران به درخواست دانشجویان پاسخ داد

متروی تهران به درخواست دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع)، پردیس فنی – مهندسی شهید عباسپور و دانشگاه آزاد واحد تهران شمال برای تسریع در عملیات اجرایی پروژه توسعه شرقی خط ۴ مترو پاسخ داد.

جامعه مترو تهران به درخواست دانشجویان پاسخ داد

روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)  اعلام کرد: توسعه شبکه متروی تهران در اقصی‌نقاط پایتخت و دسترسی آسان شهروندان به ایستگاه‌های این شبکه، یکی از درخواست‌های اصلی مردم از مدیریت شهری بوده و البته اعضای شورای اسلامی شهر تهران به همراه مدیران ارشد شهرداری نیز آن را در اولویت برنامه‌های عمرانی– خدماتی خود قرار داده‌اند؛ کما اینکه رویکرد بودجه‌ای شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ نیز گواهی صادق بر رفع این دغدغه عمومی است.

طبق گزارش روابط عمومی مترو، چندی پیش یکی از دانشجویان پردیس فنی – مهندسی شهید عباسپور (دانشگاه شهید بهشتی)، به نمایندگی از جمع چند هزار نفری دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع)، پردیس فنی – مهندسی شهید عباسپور و دانشگاه آزاد واحد تهران شمال، طی نامه‌ای از شهردار تهران درخواست تسریع در عملیات اجرایی پروژه توسعه شرقی خط ۴ مترو را داشتند.

در نامه ارسالی به دبیرخانه مرکزی اداره کل حوزه شهردار تهران، چنین عنوان شده بود که این مراکز دانشجویی همگی در محله حکیمیه واقع هستند؛ اما نزدیکترین ایستگاه مترو به آن محدوده، ایستگاه فرهنگسرا است که تا دانشگاه امام حسین (ع) ۸ کیلومتر و تا دو دانشگاه دیگر ۵ کیلومتر فاصله دارد.

باتوجه به مراجعه مستمر دانشجویان به دانشگاه‌های یاد شده و همچنین نرخ هزینه‌های حمل و نقل شخصی، این قشر از محصلین تحصیلات تکمیلی درخواست پاسخ عملی مدیریت شهری به انتظار مطرح شده را داشتند که خوشبختانه با کوتاهترین فاصله زمانی ممکن از طرح موضوع مذکور، تفاهم‌نامه‌ای جهت آغاز عملیات اجرایی فاز دوم پروژه توسعه شرقی خط ۴ مترو، بین شهرداری تهران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد.

طی این تفاهمنامه، پروژه توسعه شرقی خط ۴ از شمال تقاطع بزرگراه‌های شهید سلیمانی و شهید باقری تا محدوده دانشگاه آزاد واحد تهران شمال و پردیس فنی– مهندسی شهید عباسپور، در مسیری به طول ۶ کیلومتر و با ۶ ایستگاه در دستور کار قرار گرفت.

گفتنی است عملیات اجرایی فاز نخست پروژه توسعه شرقی خط ۴ از ایستگاه شهید کلاهدوز در منتهی‌الیه شرقی این خط تا تقاطع بزرگراه‌های شهید سلیمانی و شهید باقری به طول تقریبی ۵ کیلومتر و با ۴ ایستگاه، از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.

بنابراعلام روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) ،به این ترتیب و با تأمین به موقع منابع مالی، انتظار می رود طبق برنامه زمان‌بندی، جمعیت ساکن محدوده شمال شرق تهران و نیز دانشجویان پرتعداد دانشگاه‌های این منطقه، از ۱۰ ایستگاه پروژه توسعه شرقی خط ۴ بهره‌مند شوند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها