|
کدخبر: 305422

طرح ویژه مبارزه با موش آغاز شد

معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند گفت: طرح ویژه مبارزه با موش از روز گذشته ۱۰شهریور در معابر اصلی و فرعی پایتخت آغاز شد و تا یک ماه نیز ادامه خواهد داشت.

جامعه طرح ویژه مبارزه با موش آغاز شد

حسین شهابی با بیان اینکه در پی تماس‌های مردمی و ثبت درخواست در سامانه ۱۳۷ پلاس فاز تازه مبارزه با موش و حیوانات مضر شهری از صبح روز گذشته -۱۰شهریور۱۴۰۲- در تهران آغاز شده است، گفت: با توجه ‌به گرمای هوا و همچنین در پیش بودن فصل آغاز مدارس و در پی تماس‌های مردمی و ثبت درخواست شهروندان در سامانه ۱۳۷ پلاس، تصمیم بر آن شد که در کنار برنامه‌های معمول که از سوی مجموعه‌های خدمات شهری برای کنترل و مبارزه با حیوانات مضر شهری داریم، یک طرح ضربتی ۳۰ روزه را اجرا کنیم.

شهابی ادامه داد: این طرح از ۱۰ شهریور به مدت ۳۰ روز با به‌کارگیری ۲۲ اکیپ متخصص کنترل و جمع‌آوری موش اجرا خواهد شد. روش‌های مبارزه در این طرح شامل طعمه‌گذاری، جانمایی دریچه‌های یک‌طرفه و انسداد منافذ نفوذ حیوانات مضر شهری در نقاط مختلف پرتراکم موش‌ها در جوی‌ها و انهار و همچنین نصب بنرهای هشدار دهنده برای شهروندان در زمینه حفظ پاکیزگی محیط و جلوگیری از ریختن پسماند در معابر که موش‌ها از آنها به‌عنوان غذا استفاده می‌کنند، است.

معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: پس از اجرای فاز اول این طرح ویژه در شریان‌های اصلی، در گام دوم به سراغ برخی نقاط و معابر فرعی شهر که به دلیل نوع بافت و نوع فعالیت شهروندان امکان ازدیاد موش وجود دارد، می‌رویم تا با همکاری شهروندان در زمینه جمع‌آوری و مبارزه با موش اقدامات مؤثری انجام شود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها