|
کدخبر: 303521

چمران: خوشحالیم که اموال ایران بدون قائله برجام آزاد شد

رییس شورای شهر تهران در واکنش به اقدام اخیر دولت در بازپس گیری اموال بلوکه شده ایران در کره جنوبی ضمن تقدیر از دولت گفت: خوشحالیم که تلاشها به ثمر نشست و اموال مردم ایران که با قلدری و با زور آمریکا در کشور ثالث توقیف شده بود؛ بدون قائله برجام و ماجرای FATF آزاد شد.

جامعه چمران: خوشحالیم که اموال ایران بدون قائله برجام آزاد شد

مهدی چمران در یکصد و هفتادمین جلسه شورای شهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت، مدافع حرم و دو شهیدی که در حادثه تروریستی اخیر در شیراز به شهادت رسیدند؛ با محکوم کردن این اقدام خبیثانه و کوردلانه دشمنان گفت: حادثه تلخ و جانکاهی که در حرم حضرت احمد بن موسی کاظم (ع) در شیراز اتفاق افتاد، ؛تکرار حادثه قبل بود و دشمن فکر می کرد که چون یکبار عملیات انجام شده به دست فراموشی سپرده می‌شود و در بار دوم می توانند این فاجعه را گسترده تر کنند و مردم بیشتری را در حین اقامه نماز به خاک و خون بکشند.

وی با آرزوی سلامتی برای مجروحین این اقدام تروریستی گفت: اصل مسئله، موضوع تروریستی است؛ سالهاست دشمنان سعی دارند تا با به شهادت رساندن مردم، خود را به رخ ملت بکشند و ذلیلانه به مکان هایی همچون زیارتگاه حضرت شاهچراغ(علیه السلام) حمله ور می شوند که محلی امن برای مردم است.

چمران با تأکید بر اینکه در همه جای دنیا چنین اقدامات تروریستی هیچ ارزش نظامی ندارد، اما عملی خبیثانه و وقیح است، ادامه داد: عده ای از خدا بی خبر در شرایطی غیرقابل توصیف مردم بی سلاح را به گلوله می بندند؛ این کار که هنر نیست و اگر می توانند باید به میدان بیایند، نه اینکه عملیات تروریستی انجام دهند. این حادثه بسیار زشت، خبیثانه و تأسف آور است که انسانهایی تا این حد دارای نزول شخصیت انسانی شده اند که به مرز انسان کشی می رسند و با سلاح گرم مردم را به گلوله می بندند.

وی در ادامه با مرور تاریخ معاصر کشور به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اشاره کرد و با گرامیداشت یاد و خاطر سید آزادگان، مرحوم سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد، برای همه آزادگان دلاور مرد آرزوی سلامتی و سربلندی کرد. 

رییس شورای شهر تهران در ادامه به سالروز آزادسازی شهر پاوه نیز اشاره کرد و در تشریح اتفاقات آن مقطع تاریخی ضمن بیان این مطلب که حادثه بزرگ پاوه که در سال ۱۳۵۸ صورت گرفت تأثیر عظیمی در پیروزی انقلاب اسلامی ما داشت، اظهار کرد: منطقه غرب کشور به خصوص در استان کرمانشاه و به طورجزئی تر شهرستان پاوه، در آن زمان محل تاخت و تاز احزاب چپ کمونیست آن روز بود که به عنوان مردم کُرد تحرکاتی را انجام دادند که همانند سنوات قبل منشا و سرنخ این تحرکات به امریکایی ها بر می گردد.

چمران با اشاره به اینکه شهر پاوه در بین شهرهای کُرد نشین، به شهر مذهبی معروف است و به همین علت دشمن سعی داشت تا با ابزار مذهب به کشور و مردم ضربه بزند، افزود: تحرکاتی که از سوی احزاب چپ کمونیست علیه کردستان و منطقه غرب کشور حادث شد، موجب شد تا شرایط سختی در آن مقطع تاریخی علیه مردم کُرد ایران به وجود بیاید و آنها با داشتن نیروهای چند ده هزار نفره اقدام به محاصره این شهر کردند تا آنجا را به پایگاهی برای خود تبدیل کنند.

وی تاکید کرد: با رقم خوردن حوادث وحشتناکی که در منطقه غرب کشور اتفاق افتاد؛ شهید دکتر چمران تصمیم گرفت با حضور در منطقه، با استفاده از ابزار گفتگو، قائله را حل و فصل کند اما فرقه موکله زیر بار این اتفاق نرفت و شدت آتش زیاد شد تا جایی که در شب ۲۶ مرداد خبر سقوط پاوه به گوش امام(ره) رسید که در پی آن فرمان تاریخی آزادسازی ۲۴ ساعته پاوه صادر شد. این ابُهت و ارزش فرمان امام راحل آنقدر بالا بود که تا قبل از اینکه یک نفر نیروی کمکی از جایی به پاوه برسد؛ پاوه با همان نیروهای زخمی و خسته آزاد شد و محاصره کنندگان گریختند و در نهایت پاوه آزاد شد.

رییس شورای شهر تهران در ادامه به حضور بالای داوطلبان درمرحله پیش ثبت نام دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه آمار ثبت نام کنندگان حدود ۵.۲ درصد نسبت به دوره قبل افزایش داشته است. امیدواریم این حضور گسترده سبب مشارکت بیشتر مردم در اصل انتخابات باشد تا در نهایت منجر به حضور افراد اصلح ها در دور جدید فعالیت مجلس شورای اسلامی شود.

چمران از تلاش دولت سیزدهم نیز در بازپس گیری و آزادسازی منابع مالی توقیف شده ایران از کشور کرده جنوبی قدردانی کرد و گفت: خوشحالیم که تلاشها به ثمر نشست و اموال مردم ایران که با قلدری و با زور آمریکا در کشور ثالث توقیف شده بود، بدون قائله برجام و ماجرای FATF آزاد شد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها