|
کدخبر: 301650 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از یکصد و شصت و چهارمین جلسه شورای شهر تهران؛

شور حسینی چشم دشمنان را کور کرد

رئیس شورای شهر تهران، درحاشیه یکصد و‌شصت و چهارمین جلسه شورای شهر تهران توضیحاتی را درباره حماسه بزرگ عاشورا در ایران و سایر کشورها ارائه داد.

شهری شور حسینی چشم دشمنان را کور کرد

مهدی چمران در حاشیه این جلسه گفت: تبلیغات بسیاری درباره آنکه مردم در ایام محرم در خیابان ها حضور نداشته باشند صورت گرفته بود و بسیاری دیگر تبلیغ کرده بودند که در این ایام سیاه بر تن نکنید.

وی افزود: دشمن تبلیغ کرده بود که مردم به دلیل مشکلات سیاسی و اقتصادی، در خیابان حضور پیدا نکنند، اما شاهد آن بودیم که مردم شریف ایران، به این حرف ها توجه نکردند و عاشورایی حماسی خلق کردند و این حضور حماسی چشم دشمنان را کور کرد.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: همانطور که شاهد بودیم، اهل سنت نیز در سیستان و بلوچستان، ایام سوگواری محرم را عزاداری کردند. این حماسه نه تنها در ایران، بلکه در کشورهای دیگری هم برپا شد.

چمران گفت: در رمان جنگ نیز، رزمنده ها به عشق امام حسین و کربلا می جنگیدند و تنها آرروی رزمنده ها در دوران دفاع مقدس این بود که به کربلا برسند. همانطور که درجریان هستید، در زمان صدام، به کربلا رسیدیم و در روز عاشورای امسال، دیدیم که در کربلا چه عاشورا و چه شور حسینی برپا شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها