|
کدخبر: 303446

شناسایی ساختمان های ناایمن در تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از رصد و شناسایی ساختمان های ناایمن در سطح استان تهران خبر داد.

حامد یزدی مهر، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در نشست خبری خود که صبح امروز برگزار شد، گفت: استان تهران به واسطه وضعیت جغرافیایی، سیاسی و اقلیمی همه حوادث بجز حوادث دریایی را تجربه کرده است. ازهمین رو برنامه ریزی و مدیریت حوادث بسیار مهم است و قانون مدیریت بحران تکالیفی بر دوش اداره کل مدیریت بحران قرارداده است.

مدیر کل بحران استان تهران گفت: یکی از تکالیف ما تهیه نقشه خطرپذیری شهرستان‌های استان تهران است که فرمانداران در تهیه آن فعالیت می کند.شهرستانهایی که در کوهپایه رشته کوه البرز قرار دارند آسیب‌هایی را از حوادث سیل و زلزله تجربه کرده اند. در سنوات گذشته درباره این موضوعات تحقیقات و بررسی در چرخه مدیریت بحران انجام شده است. مدیریت بحران نسبت به مسیولیت هایی که داردنسبت به حوادث جاده ای ریلی و انسان ساخت و حوادث غیر مترقبه وظیفه داشته و حوادث را رصد و برنامه ریزی هایی را در دستور کار خود قرارداده است مانند دستورالعمل سطح بندی حوادث، دستورالعمل استان‌ها و شهرهای معین.

وی ادامه داد: آنچه که مد نظر ما است هم افزایی دستگاهها است و تکالیف دستگاههایی که در قانون مسئولیت دارند توسط اداره کل رصد و پایش می شود.تلاش می کنیم موضوعات مدیریت بحران با هم افزایی سایر دستگاه‌ها به نحو احسن انجام شود.

وی درباره ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه ها ادامه داد: ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه و یا مکان هایی که ظرفیت لازم را ندارند متولی امور آنها شهرداری ها هستند اما ما نظارت کافی را در این خصوص داریم.

وی همچنین درباره شناسایی ساختمان های ناایمن در استان تهران ادامه داد: کلانشهر تهران بیشترین و ناایمن ترین ساختمان های بلندمرتبه و گودهای رها شده را در خود جای داده است باتوجه به خطرات محتمل بر شهر تهران از همین رو رسیدگی به شهر تهران از اولویت هایی بود که وزیر کشور با دستور العملی که در این خصوص داشتند آن را در دستور کار قرار دادند.

 وی ادامه داد: همانطور هم که می دانید مدیریت شهر تهران از سوی وزیر کشور به زاکانی تفویض شده است و هرآنچه از نوع مخاطرات در شهر تهران است در مدیریت دکتر زاکانی و مدیریت بحران شهر تهران است.

یزدی‌مهر تصریح کرد: در ابتدا موضوع رصد و پایش ساختمان‌های بلندمرتبه در شهرداری تهران به عنوان پایلوت شروع شده است. به تبع آن سامانه منتاک که توسط وزارت کشور تهیه شده است و به شهرداران در سطح کشور مکلف شده اند که ساختمان‌های ناایمن را شناسایی و در این سامانه بارگذاری کنند.‌ این کار در استان تهران شکل گرفته،انجام شده و هم اکنون این کار در مرحله شناسایی است و ساختمان‌ها از دو منظر ایمنی سازه ای و ایمنی حریق در استان تهران در حال بررسی هستند.

وی ادامه داد: رصد و پایش و بررسی ساختمانها از نظر ایمنی سازه ای کمی زمان‌بر است بعد از جمع بندی رصد و پایش ساختمان‌ها در فاز دوم برای ایمن سازی این ساختمان‌ها اقدام خواهیم کرد اعتبارات لازم نیز از دولت درخواست شده است انشالله بعد از تامین اعتبارات بلافاصله نسبت به ایمن سازی ساختمان‌ها اقدام خواهیم کرد.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها