|
کدخبر: 300302

این ساختمان های تهران تخلیه می شوند

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیشنهاد قوه قضاییه تخلیه و مهروموم یک سوم ساختمان‌های ناایمن است که به لحاظ سازه‌ای نیز ناایمن تشخیص داده شده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مدارک ساختمان‌های ناایمن که از ۱۲۹ به ۹۳ فقره کاهش یافته به معاونت حقوق عامه دادستانی ارسال شده و دادستانی درخصوص ناایمنی سازه‌های این ساختمان‌ها از سازمان مدیریت بحران استعلام گرفته و موضوع را بررسی کرده است.

مهدی بابایی افزود: بر اساس این بررسی‌ها، یک سوم از این ساختمان‌ها از لحاظ سازه‌ای ناایمن شناسایی شدند و پیشنهاد قوه قضاییه تخلیه و تعطیلی این ساختمان‌ها بود.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اطلاعات تکمیلی این ساختمان‌ها برای معاون دادستان ارسال شده است و منتظر اقدام قوه قضاییه هستیم.

مهدی بابایی افزود: در گذشته فرایند ایمن‌سازی ساختمان‌ها را سازمان آتش‌نشانی پیگیری می‌کرد، اما در لایحه توسعه و بهبود خدمات آتش‌نشانی باتوجه به اینکه تا این لحظه ۳۳ هزار ساختمان ناایمن شناسایی شده، مناطق موظف شده اند همه مراحل الزام مالکان به ایمن‌سازی را پیگیری کنند و در صورت نیاز در مراجع قضایی نیز برای این ساختمان‌ها پرونده تشکیل دهند.

گفتنی است دادستانی کل کشور، اسامی ساختمان‌های ناایمن پایتخت را دوم خرداد امسال اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها