|
کدخبر: 303258

اتمام حجت پلیس با این افراد

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: شرعی، عرفی، اخلاقی و قانونی استفاده از نوشابه‌های الکلی و آن چیزی که هوشیاری را تحت تأثیر قرار می‌دهد و فرد غیر طبیعی رفتار میکند ممنوع است.

سرهنگ رابعه جوانبخت رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: رانندگی فعالیتی است که باید در آن تمام حواس راننده به رانندگی و اطراف و سیستم‌های خودرویی مانند فرمان و دنده و … به صورت ۱۰۰ درصدی باشد.

وی افزود: شرعی، عرفی، اخلاقی و قانونی استفاده از نوشابه‌های الکلی و آن چیزی که هوشیاری را تحت تأثیر قرار می‌دهد ممنوع است.

سرهنگ جوانبخت در ادامه گفت: علت ممنوعیت هم به این دلیل است که فردی که در هوشیاری کامل هست و عقل و تصمیمات در اختیار خودش هست با مصرف این مواد دیگر تصمیم گیرنده نیست و اگر قوی‌ترین فرد هم باشید و هوش خوبی داشته و توانمند باشید با مصرف نوشیدنی‌های غیر مجاز و مواد روان گردان کنترل خود را از دست می‌دهید و شما دیگر تصمیم گیرنده آنچه که اتفاق می‌افتد نیستید.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: اگر کسی نوشابه الکلی را در خانه خود مصرف کند دامنه اتفاقاتی که می‌افتد در خانه محدود می‌شود ولی وقتی فردی این مواد را استفاده می‌کند و پا را در عرصه جامعه می‌گذارد و پشت فرمان قرار می‌گیرد افراد جامعه را دچار مخاطره می‌کند و برای خانواده خود که داخل خودرو هستند به افرادی که در داخل خیابان و در حال تردد هستند ایجاد مشکل می‌کند.

وی گفت: دیگر افراد جامعه که در حال عبور از محلی امن هستند از حال کسی که مواد مخدر و یا روان گردان و نوشابه‌های الکلی استفاده کرده است خبر نداشته و از حال روحی وی اطلاعی ندارند چرا که فرد خوب نمی‌بیند و فواصل را به خوبی تشخیص نمی‌دهد و صداها را به خوبی نمی‌شنود و بینایی درستی هم ندارد و به دلیل عدم هوشیاری تصمیم خوبی هم نمی‌تواند بگیرد.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها