|
کدخبر: 303240

آموزش تهیه حلوا ارده در خانه

اگر به دنبال یک میان وعده مقوی یا یک صبحانه کامل هستید، حلوای ارده، خوشمزه‌ترین خوراکی است که با قیمت مناسب می‌توانید تهیه کنید. این فراورده کنجدی خوشمزه، می‌تواند یک عصرانه شیرین و خوشمزه نیز باشد و در کنار یک لیوان چای، انرژی روزانه شما را تأمین کند.

حلوا ارده به روش‌های مختلفی تولید می‌شود که هرکس بنا بر سلیقه خود، می‌تواند یکی از این روش‌ها را برای پختن حلوا ارده خانگی به کار ببرد. با اضافه شدن موادی مانند شیره انگور، عصاره میوه، عسل و... به دستور پخت حلوا ارده، مزه‌های متفاوتی ایجاد می‌شود که هرکدام خوشمزه‌تر از دیگری است. با ما همراه شوید تا چند نوع دستور پخت حلوا خانگی را به شما آموزش دهیم.

حلوای ارده و شیره انگور

‌ شیره انگور به‌شدت برای رفع کم‌خونی و تأمین انرژی روزانه، مخصوصاً برای زنان مفید است. خوردن شیره انگور در طول روز برای کسانی که به انرژی زیادی نیاز دارند توصیه می‌شود. اگر دوست دارید از شیره انگور برای پختن یک خوراکی مقوی استفاده کنید، تهیه حلوای ارده با شیره انگور بهترین گزینه است.

در این روش می‌توانید هم از شیره انگور و هم از شیره خرما استفاده کنید. هردوی این شیره‌ها بسیار مقوی و مفید هستند. ابتدا کنجدها را کامل بشویید و بعد از خشک شدن، آن‌ها را آسیاب می‌کنید. سپس شیره انگور یا شیره خرما به مقدار دلخواه یا به‌اندازه دو یا سه قاشق غذاخوری به پودر کنجد اضافه کنید. البته مواظب باشید که محلول شما نباید زیاد سفت یا زیاد رقیق شود. اگر حس می‌کنید محلولتان رقیق‌است، بهتر است مقدار دیگری پودر کنجد به آن اضافه کنید و اگر محلولتان سفت به نظر می‌رسد، می‌توانید مقداری شیره انگور به‌اندازه یک قاشق به آن اضافه کنید.

در مرحله بعدی نوبت به اضافه کردن مغزهای موردنظر شما می‌رسد. می‌توانید از مغزهای مانند گردو، بادام و پسته برای روکش کردن حلوای ارده استفاده کنید. همچنین می‌توانید به‌صورت لایه‌لایه ابتدا یک‌لایه کنجد و شیره انگور مخلوط شده بریزید و بر روی آن یک لایه از مغزهای دلخواهتان بپاشید. یا اینکه تمام محلول شیره انگور و کنجد را در یک ظرف بریزید و روی آن را با مغزهای دلخواهتان تزیین کنید. حلوا را داخل یخچال بگذارید تا مقداری خودش را بگیرد سپس بیرون بیاورید و برش دهید. با این دستور پخت، رنگ حلوای ارده درنهایت کمی تیره و به قهوه‌ای روشن تمایل دارد. اگر دوست دارید حلوای ارده‌تان رنگ روشن‌تری داشته باشد، می‌توانید به‌جای شیره انگور از عسل استفاده کنید.

حلوا ارده و آرد گندم

یکی دیگر از دستور پخت‌های حلوای ارده، تهیه این حلوا به همراه آرد گندم است. حلوایی که با این روش پخته می‌شود بسیار مقوی است و یک میانه وعده سیرکننده به شمار می‌رود. اگر قرار است یک روز جمعه به کوهنوردی بروید و در طول روز به انرژی زیاد نیاز دارید، حتماً از این حلوای ارده امتحان کنید. با توجه به اینکه در دستور پخت این حلوا آرد قرار دارد، می‌تواند از آن به‌عنوان غذای اصلی یک وعده نیز استفاده کنید؛ بنابراین اگر مشغله کاریتان زیاد است و نمی‌تواند وقتی برای پختن ناهار بگذارید، می‌توانید این حلوای ارده را در خانه بپزید و آن را به محل کار خود ببرید. برای خرید حلوا ارده با طعمی لذیذ و مقوی، به دیبا کام  مراجعه کنید.

برای پختن حلوای ارده آرد گندم، ابتدا گندم‌ها را مقداری تفت دهید؛ اما مواظب باشید که رنگ آن‌ها عوض نشود و مزه سوختگی نگیرد. سپس پودر کنجد را به آردها اضافه کنید و به مدت پنج دقیقه بگذارید که روی اجاق با شعله کم بپزد؛ اما در مدت این پنج دقیقه، مدام هم بزنید؛ سپس در یک ظرف دیگر شکر را در آب حل کنید و به آن زعفران و گلاب اضافه کنید. قیمت زعفران زیاد نیست و باکیفیت‌ترین زعفران‌ها را می‌توانید از دیبا کام تهیه کنید. شعله را خاموش نکنید تا زمانی که مقداری غلظت بیابد؛ البته نباید خیلی غلیظ شود. همین که مقداری از نقطه‌جوش بیشتر روی گاز بماند کافی است. بعداز آن شیره‌ای را که اجازه داده‌اید به دمای محیط برسد، به مخلوط آرد و کنجد بوداده شده اضافه کنید.

اگر کارتان را به‌خوبی انجام داده باشید، حلوا قوام کافی دارد و می‌توانید آن را در یخچال بگذارید؛ اما اگر حلوایتان سفت شده است، مقداری روغن یا کره به آن اضافه کنید. اگر حلوایتان مقداری رقیق است نگران نباشید چراکه پس از قرار دادن در یخچال، به قوام کافی می‌رسد. خوشمزه‌ترین حلواهای ارده را با قیمت مناسب از دیبا کام تهیه کنید.

حلوا ارده و شیر خشک

اگر ب‌خواهید حلوا ارده را برای کودکانتان بپزید، این دستور پخت بهترین راهکار است. شیر خشک ماده‌ای مقوی و یک مکمل غذایی بی‌نظیر است که مصرف آن برای کودکان بالاتر از ۵ سال هم خالی از لطف نیست.

برای پخت این حلوا، به ازای یک و نیم پیمانه شیرخشک و یک و نیم پیمانه پودر قند، فقط یک پیمانه ارده اضافه کنید. نکته مهمی که در پخت این حلوا نباید فراموش کنید این است که هرگز شکر را جایگزین پودر قند نکنید؛ چراکه حلوای شما کیفیت بالایی نخواهد داشت. پودر قند را یک یا دو بار الک کنید و سپس به شیر خشک بیفزایید. شروع به هم زدن مخلوط کنید تا کاملاً یکدست شوند؛ سپس ارده را اضافه کنید. مخلوطی که در این مرحله به دست می‌آید، یک مخلوط بریده بریده است. مخلوط را در قالب مورد نظر خود بریزید و آن را فشار دهید تا یکدست و صاف شود؛ سپس می‌توانید مغزهای مورد علاقه خود مانند گردو، بادام یا کنجد را روی حلوا بریزید و با اندکی فشار دست، آنها را درون مخلوط فروببرید. ظرف را درون فریزر قرار دهید که به مدت ۶ یا ۷ ساعت در آنجا بماند و سپس به قوام لازم می‌رسد. از فریزر بیرون بیاورید. آن را برش دهید و نوش جان‌کنید.

اگر به دنبال یافتن یک خوراکی سالم هستید که کودکتان آن ر ا بپسندد، حلوا ارده با طعم توت‌فرنگی از dibakam  را امتحان کنید. خریدن حلوا ارده نسبت به پخت آن آسان‌تر به نظر می‌رسد؛ اما از طرف دیگر، پختن حلوا ارده به روش‌هایی که پیشتر آموزش دادیم، بسیار سالم و مقوی است و هیچ نگهدارنده شیمیایی به آن افزوده نمی‌شود.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها