|
کدخبر: 302849

طلاق توافقی چیست؟ راه‌حل صلح‌آمیز برای جدایی!

طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی چیست و آیا قرار است تبدیل به راهی برای به اتمام رساندن تمام دردسرهای طلاق شود یا خیر؟ وقتی صحبت از طلاق توافقی می‌کنیم خیلی‌ها بر این باور هستند که قرار است در یک محیط کاملاً دوستانه و صمیمانه، زوجین در کنار یکدیگر نشسته و برای توافق کردن بر روی مسائل مختلف با آنها صحبت شود، اما خود این زوجین هستند که در رأس این نوع طلاق قرار گرفته و باید قبل از هر اقدامی درباره تمام مسائل و چالش‌های پیش روی خود به توافق برسند و همین توافق بین زوجین است که باعث شده تا از اصطلاح طلاق توافقی استفاده شود.

همه ما می‌دانیم که طلاق اتفاق خوشایندی در زندگی هیچ زوجی نیست و برای هیچ کسی هم آرزوی رسیدن به چنین شرایطی نداریم، اما گاهی اوقات تنها راه پیش رو برای اتمام یک تلخی بی‌پایان طلاق است و تنها راه صلح‌آمیز این جدایی طلاق توافقی. روش‌های مختلفی در قانون برای طلاق در نظر گرفته شده که هر کس بنا به شرایطی که دارد می‌تواند از این روش‌ها استفاده کند؛ اما با توجه به اینکه صلح‌آمیزترین و سریع‌ترین راه جدایی طلاق توافقی است خیلی‌ها به دنبال بررسی شرایط آن هستند و بر آن شدیم تا در این مطلب به صورت کامل به این مقوله بپردازیم.

طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی چیست و چرا از اصطلاح توافقی برای این نوع طلاق استفاده شده است؟ طلاق توافقی نوعی روش جدایی میان زوجین است که در آن هر دو طرف بر روی تمام مسائل و چالش‌های مربوط به طلاق از جمله مهریه، نفقه، نفقه فرزندان، حضانت فرزندان، تقسیم اموال، اجرت‌المثل و مواردی از این دست به توافق کامل رسیده و سپس با طی کردن مراحل در نظر گرفته شده برای طلاق توافقی از هم جدا می‌شوند. البته زوجین، هم می‌توانند به صورت شخصی و هم با استفاده از خدمات وکیل طلاق در مؤسسات حقوقی مانند هوداد برای این منظور اقدام کرده و در نهایت به خواسته‌های خود برسند.

دقت داشته باشید که اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین نکته مربوط به این نوع طلاق همان توافقی بودن آن است و دو طرف باید بر سر تمام جزئیات و مسائل به توافق کامل برسند تا بتوانند بقیه مراحل را نیز در جلسات مشاوره و دادگاه ادامه دهند. در صورتی که حتی بر روی یک مسئله بسیار جزئی هم توافقی میان طرفین وجود نداشته باشد، دادگاه از اعلام رأی امتناع خواهد کرد و عملاً نتیجه‌ای از فرایند طلاق توافقی برای زوجین به دست نخواهد آمد.

برای طلاق توافقی کجا باید رفت؟

برای طلاق توافقی کجا باید رفت؟

خوب حالا با فرض اینکه زوجین به توافق‌ کامل برای طلاق دست یافته‌اند، سؤال بعدی اینجاست که برای طلاق توافقی کجا باید رفت؟ این سؤال دو پاسخ مختلف دارد. پاسخ اول به مواقعی مربوط می‌شود که زوجین از خدمات وکیل طلاق توافقی استفاده نمی‌کنند و پاسخ دوم هم مربوط به مواقعی می‌شود که زوجین تصمیم دارند برای این منظور از خدمات وکیل استفاده کنند. مسلماً وقتی قرار بر استفاده از خدمات وکیل برای طی کردن مراحل طلاق توافقی باشد، زوجین با اعلام وکالت به وکلای دادگستری می‌توانند تمام مراحل را با آنها سپرده و دیگر نیازی به انجام هیچ کاری نداشته باشند. 

 اما اگر به دنبال طلاق توافقی هستید و از خدمات وکیل هم استفاده نمی‌کنید، بایستی در قدم اول وارد سامانه ثبت طلاق توافقی شده و مشخصات خود را در آن ثبت کرده و برای شرکت در جلسات مشاوره در مراکز مختلف نوبت بگیرید. با این حساب اولین قدم برای این روش طلاق باید ثبت نام اینترنتی باشد و شما می‌توانید در منزل برای آن اقدام کنید.

مراحل طلاق توافقی چیست؟

مراحل و شرایط طلاق توافقی را نیز باید بدانید و قدم به قدم مراحل در نظر گرفته شده توسط قانون را برای رسیدن به نتیجه نهایی طی کنید. همانطور که در بالا اشاره کردیم اولین مرحله برای طلاق توافقی ثبت نام اینترنتی و نوبت گرفتن برای جلسات مشاوره است. در سطح شهرهای مختلف مراکزی برای این منظور توسط قوه قضاییه در نظر گرفته شده و شما باید در زمان‌های مشخص شده در این مراکز حاضر شوید و جلسات مشاوره خود را به پایان برسانید.

بسته به شرایط زوجین تعداد جلسات مشاوره برای طلاق توافقی متفاوت خواهد بود. به صورت متوسط برای زوجین ۳ تا ۵ جلسه برای دریافت مشاوره لازم قبل از طلاق توافقی در نظر گرفته می‌شود که اگر چالش‌های پیش روی آنها بیشتر شود امکان افزایش تعداد جلسات نیز وجود خواهد داشت.

بعد از پایان جلسات مشاوره و در صورتی که همچنان طرفین تمایل به جدا شدن داشتند، نوبت به حضور در جلسه دادگاه می‌شود و در پایان دادگاه حکم عدم سازش را برای زوجین صادر کرده و آنها بعد از اعلام رأی دادگاه سه ماه فرصت دارند تا در دفترخانه‌های رسمی حاضر شده و مرحله پایانی طلاق توافقی یعنی ثبت را نیز انجام دهند.

چرا باید از وکیل طلاق توافقی استفاده کنیم؟

وکیل طلاق توافقی با داشتن تجربه بسیار بالا در پرونده‌های حقوقی متعدد به تخصص بالایی در این زمینه رسیده و این امکان را برای شما به وجود می‌آورد تا بتوانید در کمترین زمان ممکن مراحل طلاق توافقی را سپری کرده و به نتیجه دلخواه خود برسید. وقتی صحبت از خدمات وکیل توافقی می‌شود عملاً دیگر شما نیازی به شرکت در جلسات مختلف نداشته و وکلا از طرف شما در این جلسات حاضر خواهند شد.

با توجه به اینکه وکیل دادگستری از تمام شرایط و نکات قانونی مربوط به طلاق و حضور در دادگاه و جلسات مشاوره اطلاع کامل دارد، از این رو همه چیز در کمترین زمان ممکن به اتمام خواهد رسید و شما می‌توانید نتیجه نهایی را به دست آورید. استفاده از خدمات وکیل طلاق توافقی حتی می‌تواند باعث کاهش دو ماهه مدت زمان رسیدن به نتیجه نهایی نیز برای شما شود.

هوداد | گروه وکلای پایه یک

هوداد | گروه وکلای پایه یک

اگر به دنبال استفاده از خدمات وکیل طلاق توافقی در کنار متخصص‌ترین گروه وکلای پایه ۱ و کمترین هزینه‌ها هستید، پیشنهاد ما به شما گروه وکلای پایه یک هوداد است. در هوداد جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های دولتی و وکلای پایه یک با تجربه در کنار هم جمع آمدند تا تمام حقوق شهروندی شما را به بهترین شکل در اختیار شما قرار دهند.

شما می‌توانید با ورود به سایت هوداد به نشانی https://sitevakil.com از خدمات مشاوره تخصصی طلاق توافقی در این مجموعه استفاده کرده و تمام جزئیات لازم از جمله هزینه‌ها و مراحل انجام طلاق با استفاده از خدمات وکیل را دریافت کنید. اگر نیازی به استفاده از خدمات وکیل طلاق توافقی ندارید نیز می‌توانید با ورود به سایت این مجموعه مقالات به روز آنها را درباره طلاق توافقی دنبال کنید.

 

می‌توانید برای بازدید از سایت هوداد و استفاده از خدمات مشاوره رایگان آن همین حالا از طریق نشانی sitevakil.com اقدام کنید و یا با شماره تلفن 09121893808 تماس حاصل فرمایید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها