|
کدخبر: 302711 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از نشست خبری رئیس شورای شهر تهران به مناسبت روز خبرنگار

قرارداد ۶۳۰دستگاه واگن در مرحله پایانی

رئیس شورای شهر تهران، توضیحاتی را درباره قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن ارائه داد.

جامعه قرارداد ۶۳۰دستگاه واگن در مرحله پایانی

مهدی چمران، در حاشیه این جلسه اظهار کرد: اولین اقدامی که آغاز کرده ایم، خرید اتوبوس و سپس واگن برای مترو بوده است. سالها قبل بحث بر این بود که فاینانس حتما در بودجه لحاظ شود اما عملیاتی نشد و قضیه ۶۳۰ دستگاه واگن هنوز باقی مانده و حل نشده که البته به مراحل پایانی رسیده و بانک مرکزی دستور را به بانک شهر داد و پول آن تامین شد.

وی گفت: چنین مطلبی منتظر تایید شورای پول و اعتبار و یا هیات ۳ نفره سران قوا است تا قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن عملیاتی شود. تا ۴۰ روز دیگر مسافرتی انجام خواهد شد تا این قرارداد نهایی شود.

وی افزود: وزارت صمت و شهرداری این موضوع را دنبال می کنند و طرف خارجی نیز قبول کرده که به ۷۹۰ دستگاه واگن برسد. ما اصرار بر این داشتیم که ۱۸ ماه زمان تحویل به ۱۴ ماه برسد. در کنار این، بازسازی واگن ها را دنبال کردیم.

چمران با بیان اینکه کارخانه واگن سازی در ابتدای این دوره تعطیل شده بود و امروز گفته ایم که سه شیفت کار کنند تا ناوگان ها تامین شوند، اظهار کرد: در حال حاضر مشکلی از لحاظ تامین تجهیزات و اورهال وجود ندارد و نقدترین کاری که می توانستیم در حوزه مترو انجام دهیم، عملیاتی کردیم و بازسازی در حال انجام است. امیدواریم تولید داخلی را نیز با همکاری مپنا، جهاد دانشگاهی و سایر نهادها به نتیجه برسانیم البته نمی توان قاطعانه در مورد این موضوع که کی به نتیجه می رسیم، نظر داد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها