|
کدخبر: 301398

کمبود برق و روشنی بیلبوردهای خیابان

تبلیغات، یکی از مهم ترین شیوه ها برای شروع و رونق گرفتن هر کسب و کار است. البته گاهی اوقات این تبلیغات می تواند جنبه آموزشی داشته باشد. یکی از شیوه های تبلیغات، استفاده از بیلبوردهای سطح شهر است.

جامعه کمبود برق و روشنی بیلبوردهای خیابان

تابلوهای تبلیغاتی را می‌توان بخش جدایی ناپذیر اقتصاد یک شهر و البته تبلیغات یک کالا دانست که این روزها در شهرها، بر تعداد آنها افزوده شده است. بسیاری از این تابلوهای شهری، صرفا جنبه اقتصادی و تبلیغ کالا ندارند و گاهی یک پیام مهم را می‌خواهند به مخاطب ارائه دهند. این تابلوها در بزرگراه‌ها و اتوبون‌ها به راحتی قابل مشاهده هستند و نظر بیشتر رانندگان را به خود جلب می‌کنند. به عنوان مثال، هشدار بستن کمربند ایمنی و درکل بیلبوردهای احتیاط در رانندگی، بسیار کاربردی است و درواقع نیاز است که در سطح شهر، این بیلبوردها نصب شوند.

بیلبورد-

اکثر این بیلبوردها جنبه تبلیغاتی دارند

عده‌ای دیگر از این بیلبوردها، جنبه تبلیغاتی دارند، که یک محصول را به ما معرفی می‌کنند. تبلیغ درباره شامپو، مواد غذایی و... که نام یک کارخانه و یا یک شرکت را به ما معرفی می‌کند. بخش عمده‌ای از درامد شهرداری تهران از همین بیلبوردها است و بخش دیگر این بیلبوردها، به صورت خصوصی هستند و درواقع صاحب آن سازمان شهرداری نیست.

اما، بخش دیگری از این بیلبوردها، مخصوص پیام‌های شهرداری است. پیام هایی که گاهی با یک هدف خاص نصب می‌شود وگاهی هم بی‌هدف و فقط برای پر کردن فضای خالی بیلبورد نصب می‌شوند. بسیاری از این بیلبوردها، معنی و مفهوم خاصی را به مخاطب ارائه نمی‌دهند و فقط هزینه بالایی است که شهرداری از بیت المال هزینه کرده است.

تبلیغ--بیلبورد

سازمان زیباسازی شهرداری تهران، هزینه‌های بسیار بالایی را از کسانی که قصد تبلیغ در بیلبوردهای شهری را دارند دریافت می‌کند و کاری به محتوا و همچنین زشت یا زیبایی این بیلبوردها ندارد. آنطور که از اسمش پیداست، باید فکری به حال زیباسازی شهر کند، نه آنکه با تصمیمات غلط و اشتباه، جلوه شهر را هر روز نا زیبا سازد.

بسیاری از کارشناسان شهری و انتظامی بر این باورهستند که بیلبوردها باید در مکان مناسبی نصب شود؛ چراکه در غیر این صورت احتمال دارد توجه راننده به تابلو جلب شود و این امکان وجود دارد که تصادف و یا حوادث خطرناکی رخ دهد.

اما بخش دیگری از این بیلبوردها به مصرف برق بر می‌گردد. باتوجه به آنکه در کشور کثری برق داریم و ناترازی در این حوزه بسیار وجود دارد، شاهد آن هستیم که برق‌های خیابان و بزرگراه هارا قطع می‌کنند اما برق بیلبوردها روشن است. خب آیا این اقدام مناسب تری نیست که به جای آنکه برق خیابان‌ها و بزرگراه‌ها قطع شود، برق این بیلبوردهارا قطع کنید؟ باتوجه به آنکه در کشور و به خصوص پایتخت، با مشکل کمبود برق مواجه مواجه هستیم، پیشنهاد می‌شود تا برای یک مدت کوتاه هم که شده، برق بیلبوردهای زیر نظر شهرداری تهران قطع شود تا کمی از این ناترازی جبران شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها