|
کدخبر: 301092

چمران: عده ای لوله های آب را می دزدند

رییس شورای شهر تهران گفت: متأسفانه شاهد سرقت لوله‌های آب در سطح شهر هستیم.

جامعه چمران: عده ای لوله های آب را می دزدند

مهدی چمران در حاشیه برگزاری یکصدو شصت و چهارمین جلسه شورای شهر تهران گفت: در  جلسه امروز پس از تذکرات تعدادی از اعضا؛ ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گزارشی را از بازدید خود از محله جوانمرد قصاب در صحن شورا ارائه خواهد کرد و در ادامه شهردار منطقه ۲۰ توضیحاتی را بابت این بازدید ارائه می‌کند.

وی افزود: در ادامه جلسه یک نامگذاری را خواهیم داشت و پس از آن به بررسی پرونده باغات خواهیم پرداخت.

چمران در خصوص آخرین وضعیت پیش پرداخت ۶۳۰ دستگاه واگن مترو نیز عنوان کرد: روز گذشته تماس‌هایی را با معاونین و مدیران بانک مرکزی داشته‌ایم و به ما اعلام کرده‌اند امروز یا فردا این موضوع از طریق بانک مرکزی به بانک شهر ابلاغ خواهد شد و در واقع این مسئله پیگیری می‌شود. البته بنا بر هماهنگی‌های انجام شده قرار است ۶۳۰ دستگاه واگن به ۷۰۰ دستگاه برسد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به فرآیند پیش پرداخت ۶۳۰ دستگاه واگن مترو گفت: پس از این مرحله ساخت پروسه واگن‌ها از طریق کشور سازنده انجام خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود به تدریج این واگن‌ها وارد چرخه حمل و نقل شود؛ اما به هر ترتیب زودتر از یک سال این اقدام انجام نخواهد شد.

وی همچنین در خصوص آغاز به کار طرح هوشمند پارک حاشیه‌ای در پایتخت از سوی معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از روز گذشته گفت: به هر حال برخی‌ها با اجاره پارک، کاسبی جدیدی را انجام دادند و اینگونه اقدامات و پلاک‌خوانی هوشمند می‌تواند این موارد را مرتفع بسازد. چرا که خیابان برای همه است و باید شهروندان به صورت عادلانه از آن استفاده کنند و به هر حال این هم تجربه‌ای برای مدیریت شهری خواهد بود.

چمران در ادامه به فرونشست بزرگراه آزادگان و تذکر یکی از اعضا در جلسه قبل گفت: ناگفته نماند که فرونشست این بزرگراه با دیگر فرونشست‌ها متفاوت است چرا که فرونشست‌های دیگر به خاطر استفاده زیاد از آب‌های زیرزمینی است اما فرونشست بزرگراه آزادگان به خاطر سرقت لوله آب انجام شده است و این مسئله سبب فرونشست این بزرگراه شده است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به سرقت لوله‌های آب و سیم و کابل‌های برق گفت: متاسفانه پس از سرقت کابل‌های برق و دریچه‌های آب در سطح شهر، شاهد سرقت لوله‌های آب هستیم.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی که برخی از کارشناسان شهری ادعا دارند که بیشترین شهرفروشی در دوره مدیریت زاکانی نسبت به ادوار گذشته بوده و بیشتر شده است گفت: در این زمینه شهردار تهران آمار و ارقام را اعلام کردند و پاسخ لازم را دادند. البته شهرفروشی یک موضوعی است که در برخی از موارد قانون اجازه این مسئله را داده است. اما در کل میزان شهرفروشی در دوره مدیریت فعلی با ادوار گذشته تفاوتی نداشته است.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این جلسه هنگام تلاوت قرآن اعضای شورای شهر تهران به صورت ایستاده با در دست داشتن قرآن کریم به اقدام شنیع توهین به قرآن کریم اعتراض کردند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها