|
کدخبر: 297189

گلایه عضو شورای شهر از قیمت بلیت مترو

عضو شورای شهر تهران از عدم عملیاتی شدن مصوبه شورا در خصوص کاهش نرخ بلیت مترو انتقاد کرد.

جامعه گلایه عضو شورای شهر از قیمت بلیت مترو

ناصر امانی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران بیان کرد: نظارت بر حسن اداره مالی شهر بر عهده شورای شهر است و این در حالیست که سال قبل شهرداری اعلام کرد که تفاهم‌نامه ۴۰ هزار میلیاردی با یکی از مجموعه‌ها امضاء کرده است و چون تفاهم‌نامه بود و تعهدی برای شهرداری ایجاد نمی‌کرد ما پیگیر این تفاهم‌نامه نشدیم؛ اما اخیرا این تفاهم‌نامه‌ها تبدیل به قراردادهایی شده است.

وی با بیان اینکه از شهرداری می‌خواهیم که جزئیات این تفاهم‌نامه را به اطلاع شورای شهر برساند، گفت: شهرداری اعلام کند که این تفاهم‌نامه ۴۰ هزار میلیاردی با کجا و بر چه اساسی بوده است؟ و دقت داشته باشید که اگر این عدد از سقف اختیارات شهرداری بالاتر باشد باید در شورای شهر بررسی شود.

امانی ادامه داد: سه هفته قبل شورای شهر در اقدامی با تدبیر و سرعت نرخ کرایه مترو را در راستای تحقق شعار سال کاهش داد و ما نیز جلسه هیات تطبیق را با سرعت برگزار کردیم اما متاسفانه می‌بینیم که بعد از گذشت سه هفته هنوز این مصوبه اجرایی نشده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: شرکت مترو و معاون شهردار اعلام کردند که هنوز به آنها ابلاغ نشده است اما بر اساس قانون اگر تا دو هفته هیات تطبیق واکنشی به مصوبه شورا نشان ندهد به معنای پذیرش آن است اما متاسفانه تا دیروز این مصوبه عملیاتی نشده بود و در تماس تلفنی به من گفتند که سازمان فاوا هنوز نتوانسته این تغییرات را اعمال کند.

وی افزود: کار شیرینی که با تدبیر و سرعت توسط شورای شهر انجام شد و قرار است که به عنوان الگو در سایر شهرهای کشور نیز عملیاتی شود هنوز اجرایی نشده است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها