|
کدخبر: 297854 امیرمحمد درویش

گفت و گوی اختصاصی گسترش نیوز با رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران؛

علت حادثه پله برقی مترو بهشتی اعلام شد

جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با حضور در موسسه صمت، گفت و گویی با خبرنگار شهری گسترش نیوز داشت.

جامعه

جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در ابتدای گفتگو ضمن اشاره به موضوع تعمیرات و خودروهای اسقاطی گفت: بحث نگهداری و تعمیرات در صنعت خودرو یک اصلی بدیهی و بسیار مهم است. بسیاری بر این باور هستند که اگر عمر یک خودرو به پایان رسید باید اسقاط شود اما با تعمیرات اساسی و اصولی می توان مجدد همان خودرو را به چرخه فعالیت برگرداند. ما این موضوع را در مترو و اتوبوس به عنوان ۲ موضوع مهم دنبال می کنیم.

تشکری هاشمی درباره قرار دادن بخشی از درآمد حاصل از فروش نفت به ناوگان حمل و نقل گفت: این بحث در ارتباط با خرید ۶۳۰ دستگاه واگن مترو مطرح شد. حدود ۶ سال پیش به تصویب دولت رسید و مراحل اداری و اجرایی آن جلو رفت اما در پیش پرداخت دچار مشکل شدند. با پیگیری های صورت گرفته در ۲ سال اخیر، ۵۰ درصد این مبلغ که حدود ۶۰ میلیون دلار می شود از محل فروش نفت به حساب بانک عامل واریز شد. ۵۰ درصد دوم تا ۲ ما آینده از محل نفتی که مجوز آن صادر شده پرداخت خواهد شد.

تشکری هاشمی درباره پله برقی های مترو اظهار کرد: در مترو با توجه به حساسیت های بسیاری که این پله برقی ها دارند، تلاش بسیاری شده است که تمام پله برقی ها متولی نگهداشت و تعمیرات داشته باشند و پیمانکارانی برای نت (نگهداری و تعمیرات) این پله‌های برقی در نظر گرفتند. این طبیعی خواهد بود که به دلیل کارکرد زیاد، دچار خرابی زودرس شوند.

وی افزود: حادثه ای که منجر به مصدوم شدن شهروندان شد به این علت بود که یکی از قطعات در زمان کار در گیربکس برید و در این اثر پله رها شد و سیستم اتوماتیک ترمز خودکار در این لحظه عمل نکرد. گیربکس مجدد شروع به کار کرد و سبب شد مسافران بالا و پایین شوند و همین دلیل سبب شد تا مسافران آسیب ببینند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها