|
کدخبر: 300913

این استان ها منتظر افزایش دما باشند

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران در شمال و جنوب کشور و افزایش دمای هوا در بیشتر استان‌هاخبر داد.

جامعه این استان ها منتظر افزایش دما باشند

صادق ضیاییان، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: دوشنبه ( ۲ مردادماه) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز مرکزی همچنین در جنوب شرق سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان افزایش ابر رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: سه شنبه (۳ مردادماه) گستره ابرناکی در مناطق ذکر شده در شمال غرب و جنوب شرق افزایش می‌یابد و رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در این مناطق انتظار می‌رود. در سواحل دریای خزر و اردبیل نیز رگبار پراکنده و کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان چهارشنبه (۴ مردادماه) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار پراکنده رخ می‌دهد. در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب شرق فارس نیز رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی سه روز آینده در مناطقی از شرق کشور و جنوب استان‌های خراسان رضوی، ،سمنان، تهران و البرز و استان‌های اصفهان، قم و مرکزی وزش باد و خیزش گرد و خاک سبب کاهش کیفیت هوا می شود. ساعات بعد از ظهر در مناطقی از غرب کشور نیز وزش باد و نفوذ گردو غبار از مرزهای کشور عراق دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا  اضافه کرد: پنجشنبه (۵ مردادماه) فقط در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و شمال هرمزگان بارش پیش بینی می شود. جمعه و شنبه (۶ و ۷ مردادماه) در غالب مناطق کشور جوی پایدار همراه با روند افزایش نسبی دما مستقر می‌شود و وزش باد در شرق و جنوب شرق کشور همچنین در جنوب خوزستان افزایش می‌یابد.

وی افزود: دریای خزر نیز از اواخر دوشنبه و سه شنبه و شرق دریای عمان نیز در پنج روز آینده مواج پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۳ مرداد ) صاف تا نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد، از بعداز ظهر افزایش باد و گاهی گرد و خاک با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد و روز چهاشنبه (۴ مرداد) صاف تا قسمتی ابری، از بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۷  و حداکثر دمای  درجه ۳۹ سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها