|
کدخبر: 300809

اعلام جزئیات جذب مراقبین سلامت در آموزش و پرورش

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش به تشریح جزئیات در خصوص فرآیند جذب مراقبین سلامت در وزارت آموزش و پرورش پرداخت.

جامعه اعلام جزئیات جذب مراقبین سلامت در آموزش و پرورش

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، از همکاری این دفتر با دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت به منظور ارائه خدمات مشاوره‌ای «رایگان» به دانش آموزان در جهت کنترل وزن برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ـ ۱۴۰۲ خبر داد.

اعظم گودرزی  با بیان اینکه دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش با همکاری دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت برنامه‌هایی را برای سال تحصیلی آینده در دستور کار دارد، اظهار کرد: با این همکاری کارشناسان و مسئولان تغذیه مراکز جامع خدمات سلامت تحت پوشش وزارت بهداشت می‌توانند خدمات مشاوره‌ای را به صورت رایگان به دانش آموزانی که از طرف مراقبین سلامت غربال، به عنوان دانش آموز چاق، لاغر و دارای اضافه وزن شناخته و از طرف مدرسه به این مراکز ارجاع داده می‌شوند، ارائه دهند.

به گفته مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، این خدمات مشاوره‌ای به والدین و خود دانش آموزان به صورت رایگان می‌شود تا به کنترل وزن دانش آموزان بیانجامد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به فرآیند جذب مراقبین سلامت در وزارت آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: آن بخش از مراقبین سلامت ما که از طریق ماده ۲۸ جذب آموزش و پرورش می‌شوند، معمولا افرادی هستند که در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی تحصیل کرده‌اند. افرادی هم که از طریق کنکور سراسری جذب آموزش و پرورش می‌شوند، اگر رشته بهداشت مدارس را انتخاب کرده باشند، محل تحصیلشان دانشکده‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی است اما دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان محسوب می‌شوند که پس از اتمام چهار سال دوره تحصیل می‌توانند به عنوان مراقب سلامت در مدارس خدمت کنند.

گودرزی درباره شرح وظایف مراقبین سلامت در مدارس، توضیح داد: آموزش مهم ترین وظیفه مراقبین سلامت است. مراقبین سلامت ماموریت دارند آموزش‌های سلامت محور را با توجه به بافت، اقلیم و شرایط هر استان و مدرسه به دانش آموزان ارائه دهند. همچنین مراقبین سلامت غربالگری قد و وزن و بینایی سنجی دانش آموزان و ارجاع دانش آموزان دارای مشکلات خاص به مراکز جامع خدمات سلامت تحت پوشش وزارت بهداشت را نیز انجام می‌دهند. در واقع پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند تا دانش آموزان بتوانند خدمات درمانی دریافت کنند.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، در پایان سخنان خود افزود: آموزش‌های سلامت محور اعم از آموزش‌های مربوط به جسم تا حفظ از محیط زیست در شرح وظایف مراقبین سلامت است. همچنین در شرایط بحران اگر اتفاقی برای دانش آموز رخ دهد، مراقبین سلامت به عنوان افرادی که دوره‌های توانمندسازی را گذرانده‌اند می‌توانند به کمک کادر اجرایی مدرسه و مدیر آیند و مدیریت قبل، حین و پس از بحران را انجام دهند.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها