|
کدخبر: 300463 سینا ستوده

اختصاصی گسترش نیوز

رکوردهایی که تا نبینید باور نمی‌کنید! / ایرانی‌های گینس کدامند؟

رکوردهای مربوط به ورزش‌ها اغلب بیشترین تعداد رکوردهای گینس را شامل می‌شوند. به دلیل رقابت‌های بین‌المللی و برتری‌جویی در ورزش‌های مختلف، بسیاری از افراد و تیم‌ها سعی در شکستن رکوردهای گینس دارند. برای همین، ممکن است تلاش‌های بسیاری برای شکستن یک رکورد ورزشی انجام شود و در نتیجه بیشترین تعداد رکوردهای گینس به ورزش‌های مختلف اختصاص داده شود.

جامعه رکوردهایی که تا نبینید باور نمی‌کنید! / ایرانی‌های گینس کدامند؟

رکورد گینس یا "رکوردهای جهانی گینس" یک مجموعه از رکوردهای تاریخی، فرهنگی، و علمی است که به عنوان بزرگترین مجموعه رکوردهای جهانی شناخته می‌شود. این رکوردها از طریق ارائه شواهد و مدارک، توسط تیمی از کارشناسان گینس تأیید می‌شوند.

رکوردهای مربوط به ورزش‌ها اغلب بیشترین تعداد رکوردهای گینس را شامل می‌شوند. به دلیل رقابت‌های بین‌المللی و برتری‌جویی در ورزش‌های مختلف، بسیاری از افراد و تیم‌ها سعی در شکستن رکوردهای گینس دارند. برای همین، ممکن است تلاش‌های بسیاری برای شکستن یک رکورد ورزشی انجام شود و در نتیجه بیشترین تعداد رکوردهای گینس به ورزش‌های مختلف اختصاص داده شود.

اما طبق سایت رسمی رکوردهای گینس، رکوردها شامل موضوعات مختلفی از جمله علم، فناوری، هنر، فضا، طبیعت و ... هستند و نه تنها به ورزش‌ها مرتبط هستند. به هرحال، رکوردهای ورزشی همچنان بیشترین تعداد رکوردهای گینس را شامل می‌شوند.

بهترین رکوردهای ثبت شده در گینس

رکوردهای گینس به عنوان مجموعه‌ای از برترین دستاوردها و انجام شده‌های فوق العاده در جهان شناخته می‌شوند. این رکوردها شامل بیش از ۴۰ هزار رکورد در بیش از ۳۰۰ زمینه‌ی مختلف هستند.

رکوردهای گینس به دلیل شگفتی‌آور بودن و شگفت‌انگیز بودنشان، همیشه توجه رسانه‌ها و مردم را به خود جلب کرده‌اند. همچنین، شکستن یک رکورد گینس در بعضی موارد به عنوان یک شرایط قبولی برای ورود به تاریخ محسوب می‌شود و به افراد احساس بیشتری از اعتماد به نفس و موفقیت می‌دهد. در ادامه به رکوردهایی که تابه حال شکسته نشده اشاره می‌کنیم.

قد بلندترین مرد و زن جهان

بلندقدترین

شاید در زندگی افراد قد بلند زیادی را دیده باشید که بلندی قدشان بیش از حد معمول و حتی تا حدودی تعجب برانگیز باشد، که این اتفاقا در کشور خود ما نیز وجود دارد و چهارمین فرد بلند جهان و بلندترین آن در قاره آسیا به فردی ایرانی برمی‌گردد، اما بلندترین انسان ثبت شده در تاریخ "رابرت وادلو" نام دارد و اهل آمریکا است او با ۲ متر و ۷۲ سانت قد، رکورد بلندترین فرد ثبت‌شده در گینس را دارد و از آن زمان تا کنون این رکورد توسط کسی شکسته نشده است.

بلندقدترین۱

چاق‌ترین فرد جهان

گینس-چاق

جان براور مینوچ چاق‌ترین فرد تاریخ و متولد سال ۱۹۴۱، که  وزنش حدود ۶۳۴ کیلوگرم تخمین زده شده بود. او پس از ۱۶ ماه با یک رژیم غذایی سخت و دریافت روزانه کالری کمتر، حدود ۲۱۵ کیلوگرم از دست داد و به ۴۱۹ کیلوگرم رسید که حتی این نوع وزن کم کردن در تاریخ سابقه ندارد و خود نوعی رکورد به حساب می‌آید. او به هر حال پس از یک سال از درمان‌های سخت خسته شده و قطع درمان کرد و سرانجام در سال ۱۹۸۳ در سن ۴۲ سالگی به دلیل چاقی بیش از حد در گذشت.

پرمدال‌ترین بازیکن المپیک در جهان

گینس-شنا

مایکل فرد فلپس، متولد ۱۹۸۵، شناگر آمریکایی و رکورددار بیشترین مدال در بازی‌های المپیک است، او دارندهٔ ۲۸ مدال و همچنین پرافتخارترین قهرمان تاریخ بازی‌های المپیک است، به این صورت که او در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۴ در یونان که ۱۹ سال داشت، هشت مدال گرفت، در حالی که شش تا از آن‌ها طلا بود، فلپس همچنین در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۸ پکن در ۸ رشته رقابت کرد و با مدال طلا در هر هشت رشته، بزرگترین قهرمان تاریخ المپیک، و در سال ۲۰۱۲ نیز مرد سال ورزش جهان شد.

بیشترین رکورد ثبت‌شده در گینس

گینس-رکورددار۱

و اما بیشترین رکورد ثبت شده در گینس نیز خود به نوعی رکورد تبدیل شده که در حال حاضر مردی به نام اشریتا فرمن که اهل نیویورک است آن را در دست دارد. این مرد در زمینه‌های مختلفی آن هم در هر ۵ قاره جهان به ثبت رکوردهای مختلف پرداخته و از ۵۶۲ رکورد ثبت‌شده‌اش در گینس، همچنان حدود ۲۰۰ مورد از آن‌ها به نام خود او باقی مانده و کسی نتوانسته رکورد او را بشکند.

گینس-رکورددار

ساخت بزرگترین راکت تنیس، بزرگترین الاکلنگ دنیا، بزرگترین آبنبات چوبی، بزرگترین مداد، روشن کردن بزرگ‌ترین عود جهان، چرخاندن توپ بیش از ۴۸ دقیقه حین غواصی، دویدن ۵ کیلومتر با تجهیزات غواصی، قرائت شعر به ۱۴۶ زبان زنده دنیا، باز کردن درب ۴۱ قوطی نوشابه در ۳۰ ثانیه وخوردن ۵۶ کیک در یک دقیقه تنها تعداد بسیار محدودی از رکوردهای ثبت‌شده این مرد آمریکایی ۶۲ ساله هستند.

بزرگترین ساختمان اداری جهان

گینس-ساختمان

درحالی که شاید شنیدن عبارت بزرگترین ساختمان جهان در وهله اول، آسمان‎خراشی بلند و عظیم را در ذهن شما مجسم کند، اما در حقیقت این صفت متعلق به ساختمانی است که اتفاقا ارتفاع زیادی از سطح زمین ندارد. رکورد بزرگترین ساختمان اداری جهان تعلق دارد به ساختمان ۵ ضلعی پنتاگون واقع در آرلینگتون آمریکا، که مرکز و مقر فرماندهی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا است.

رکوردهای کریس رونالدو در گینس

رونالدو-النصر

کریستیانو رونالدو ابرستاره پرتغالی همچنان در سن ۳۸ سالگی رکوردهای بزرگ را یکی پس از دیگری می شکند و نام خود را در تاریخ مستطیل سبز بیش از پیش ثبت می کند.

رونالدو با این رکورد برای سومین بار به عنوان پردرآمدترین ورزشکار دنیا شناخته شد تا نامش را در رکوردهای کتاب گینس ثبت کند. دارنده ۵ توپ طلای بهترین بازیکن دنیا پیش از این ۹ بار رکوردهای فوتبالی را در گینس ثبت کرده بود.

رونالدو فصل گذشته با قراردادی نجومی به النصر عربستان ملحق شد. دستمزد سالیانه ۲۰۰ میلیون یورویی این بازیکن در عربستان باعث شده تا در سال ۲۰۲۳ با فاصله پردرآمدترین ورزشکار دنیا شود.

رکوردهای عجیب در گینس

در این میان رکوردهایی در گینس ثبت شده که شما را شگفت‌زده می‌کند و برخی از این افراد و رکوردهایی که زدند را تا با چشمهایتان مشاهده نکنید باورتان نمی‌شود. در ادامه به برخی از این رکوردها عجیب اشاره کردیم.

 الین دیویدسون

۱۰ رکورد عجیب در کتاب گینس که حیرت‌زده‌تان می‌کند (+عکس)

الین دیویدسون اولین پیرسینگ خود را در ژانویه ۱۹۹۷ انجام داد. او تا ۸ ژوئن سال ۲۰۰۸ در مجموع ۴،۲۲۵ پیرسینگ انجام داده است. او رکورد بیشترین پیرسینگ را در میان زنان در اختیار دارد.

 کریس والتون

۱۰ رکورد عجیب در کتاب گینس که حیرت‌زده‌تان می‌کند (+عکس)

کریس والتون رکورد جهانی بلندترین ناخن ها روی هر دو دست را در میان زنان در اختیار دارد. ناخن های دست چپ او ۳۰۹/۸ سانتیمتر طول دارند و ناخن های دست راستش ۶۰۱/۹ سانتیمتر. او حالا ۴۵ سال دارد و مدعی است از سال ۱۹۹۰ ناخن های خود را کوتاه نکرده است.

دوندرا ساتر

۱۰ رکورد عجیب در کتاب گینس که حیرت‌زده‌تان می‌کند (+عکس)

دوندرا ساتر با مشکلی به نام پلی داکتیلی (Polydactyly) به دنیا آمده است. به همین دلیل، بیشتر از هر کس دیگری در دنیا انگشت دارد. او در هر دست و پایش ۷ انگشت دارد. اما می گوید انگشت های اضافه اش روی کارش که نجاری است تأثیری ندارد، اما مجبور است کفش های مخصوصی بپوشد.

یو جیانشیا

۱۰ رکورد عجیب در کتاب گینس که حیرت‌زده‌تان می‌کند (+عکس)

مژه های یو جیانشیا به قدی بلندند که آن ها را پشت گوشش می برد تا جلوی دیدش را نگیرند. بلندترین مژه ی او ۲۰/۵ سانتیمتر است و رشد آن ها کماکان ادامه دارد.

جان ایوانز

۱۰ رکورد عجیب در کتاب گینس که حیرت‌زده‌تان می‌کند (+عکس)

جان ایوانز روز ۲۴ ماه مه سال ۱۹۹۰، یک ماشین مینی را روی سرخود نگه داشت. وزن ماشین ۱۵۹/۶ کیلوگرم بود و ایوانز به مدت ۳۳ ثانیه آن را روی سرش نگه داشت. او در سال ۱۹۹۷ هم ۱۰۱ عدد آجر به وزن ۱۸۸/۷ کیلوگرم را به مدت ۱۰ ثانیه و در سال ۲۰۰۱ هم ۹۶ عدد سبد شیر را روی سر نگه داست.

جوئل استراسر

۱۰ رکورد عجیب در کتاب گینس که حیرت‌زده‌تان می‌کند (+عکس)

جوئل استراسر به گذاشتن چیزهای مختلف در داخل ریشش شهره است. در سال ۲۰۱۸ او ۳،۵۰۰ عدد خلال دندان در داخل ریش خود گذاشت که این کار ۳ ساعت و ۱۳ دقیقه از او زمان برد. او در تلاش های دیگرش، نی کاغذی، گوی درخت کریسمس، مداد و چنگال در داخل ریش خود گذاشته بود که همه ی آن ها رکوردی جهانی برایش به ارمغان آورند.

موچی مو ریکت

۱۰ رکورد عجیب در کتاب گینس که حیرت‌زده‌تان می‌کند (+عکس)

این سگ نژاد سنت برنارد رکورد درازترین زبان دنیا را در کتاب گینس ثبت کرد. زبان او ۱۸/۵۸ سانتیمتر طول دارد.

شرکت تولیدات کلی هانسون و رندی کارفینو

۱۰ رکورد عجیب در کتاب گینس که حیرت‌زده‌تان می‌کند (+عکس)

شرکت تولیدات کلی هانسون و رندی کارفینو رکورد ساخت عریض ترین کلاه گیس دنیا را در اختیار دارد. این کلاه گیس ۲/۲۳ متر عرض و ۱/۶ متر طول دارد. درو بریمور، بازیگر مشهور در یک برنامه ی تلویزیونی این کلاه گیس را بر سر گذاشت که ۴ نفر در این کار به او کمک کردند.

جیوتی کیسانجی آمگه

۱۰ رکورد عجیب در کتاب گینس که حیرت‌زده‌تان می‌کند (+عکس)

 در کتاب رکوردهای جهانی گینس افراد واقعاً استثنایی ای وجود دارد. و جیوتی کیسانجی آمگه یکی از آن ها است. او که متولد سال ۱۹۹۳ است، تنها ۶۱/۹۵ سانتیمتر قد و ۵/۴ کیلوگرم وزن دارد. او ابتدا کوتاه ترین نوجوان زنده ی دنیا شد و سپس رکورد کوتاه ترین زن زنده ی دنیا را به نام خود کرد.

رکوردهای ایرانی در گینس

ایرانی‌ها هم به نوبه خود رکوردهای جالب و زیادی را در گینس ثبت کردند که دانستن آن شاید برایتان جالب باشد. در ادامه به برخی از این رکوردها اشاده کردیم.

بزرگترین فرش دست‌باف

گینس-فرش

بزرگ‌ترین فرش دستباف با پنج هزار و ۶۳۴ متر مربعی در مسجد شیخ زائد ابوظبی گسترانده شده است. طول این فرش ۱۳۳ متر و عرض آن ۴۰ تا ۴۸ متر است و این فرش به مدت ۱۸ ماه توسط یک هزار و ۲۰۰ بافنده نیشابوری بافته شده است. وزن این فرش ۳۵ تن است. این فرش سال ۲۰۰۷ در کتاب گینس ثبت شده است.

علی دایی

گینس-دایی

نام علی دایی فوتبالیست سرشناس ایرانی با ۱۰۹ گل ملی به عنوان بازیکنی که بیشترین تعداد گل ملی را به ثمر رسانده به صورت افتخاری در کتاب گینس قرار گرفته است.

قوی‌ترین مرد جهان

گینس-رضازاده

حسین رضازاده دیگر ورزشکار ایرانی‌ست که رکوردی جهانی را ثبت کرده است. حسین رضازاده قهرمان وزنه‌برداری جهان و المپیک است که سنگین‌ترین وزنه را جابه‌جا کرده است. وی توانست در سال ۲۰۰۰ در سیدنی استرالیا وزنه ۴۷۲ کیلوگرمی در مجموع حرکات یک ضرب و دو ضرب را بالای سر ببرد. در سال ۲۰۰۴ نیز بار دیگر نام وی با مهار وزنه ۲۶۳ کیلوگرم در حرکت دو ضرب در کتاب گینس ثبت شد.

طولانی‌ترین نقاشی

گینس-نقاشی

یک نقاشی چهار کیلومتری با عنوان «به سوی نور» که به زندگی و تلاش‌های پیامبر اسلام می‌پردازد، به عنوان طولانی‌ترین نقاشی جهان در کتاب رکوردهای بین‌المللی ثبت شده است. پنج هزار کودک همدانی در اردیبهشت ۱۳۸۶ برای تهیه این نقاشی همکاری کرده‌اند.

مسافرت اولین ایرانی به فضا

گینس-فضانورد

انوشه انصاری اولین زنی است که برای سفر تفریحی به فضا رفت. نام او به‌‌عنوان اولین توریست فضایی زن در کتاب رکوردهای بین‌المللی ثبت شده است. خانم انصاری تابعیت ایرانی آمریکایی دارد و برای این سفر حدود ۲۰ میلیون دلار پرداخت کرد. وی در سال ۱۳۸۵ مدت ۹ روز را در یک ایستگاه بین‌المللی فضایی سپری کرد.

استاد بزرگ شطرنج

گینس-شطرنج

نام احسان قائم مقامی نیز در وب‌سایت رسمی گینس ثبت شده است. این استاد بزرگ شطرنج توانست در سال ۲۰۱۱ با بازی هم‌زمان شطرنج با ۶۱۴ شطرنج‌باز عنوان بیشترین بازی شطرنج هم‌زمان را ثبت کند. وی بیش از ۹۷درصد بازی‌هایش را برد.

امپراطوری هخامنشیان

گینس-هخامنشیان

در وب‌سایت گینس از امپراطوری هخامنشیان به عنوان بزرگترین امپراطوری جهان از نظر جمعیت نام برده شده است. بیش از ۴۹ میلیون نفر از ۱۱۲ میلیون جمعیت جهان آن زمان در این امپراطوری زندگی می‌کردند.

نام رضا پاک‌روان به عنوان سریع‌ترین عبور از صحرا با دوچرخه در کتاب گینس ثبت شده است. وی در سال ۲۰۱۱ توانست با دوچرخه در مدت ۱۳ روز از الجزایر به سودان سفر کرده و ۱۷۳۴ کیلومتر را در این زمان طی کند.

گرم‌ترین نقطه جهان

گینس-کویر

به گفته برخی کارشناسان ایرانی، گندم بریان شهداد در کویر لوت با بیش از ۷۰ درجه سانتیگراد به عنوان گرم‌ترین نقطه جهان ثبت شده است. گرچه از العزیزیه لیبی با ۵۸ سانتیگراد و دره مرگ در آمریکا با دمای ثبت شده ۵۷ درجه سانتیگراد به عنوان گرم‌ترین نقاط جهان نام ‌برده می‌شود. شهر اهواز در خوزستان نیز با ۵۳ درجه به عنوان یکی از گرم‌ترین نقاط جهان شناخته می‌شود.

بزرگترین ساندویجی که خورده شد

گینس-ساندویچ

مهر ماه ۱۳۸۷ طولانی‌ترین ساندویچ جهان با ۱۵۰۰ متر طول تهیه شد اما به گزارش خبرگزاری رویترز در هنگام نمایش این ساندویچ در پارک ملت تهران تماشاگران بخش‌هایی از آن را خوردند و بررسی ناظران گینس ناکام ماند.

سخن پایانی

در پایان باید گفت برخی از این رکوردها خاص و با توجه به شرایط فیزیکی یا توانایی‌های منحصربه‌فرد افراد است اما بعضا دیده می‌شود که برخی افراد فقط برای دیده شدن و وارد شدن نامشان در کتاب گینس حاضر به انجام هر کاری هستند و حتی می‌توان گفت که برخی از این رکوردها عجیب و خنده‌دار و غیرقابل باور است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها