|
کدخبر: 300187

رکورد تعداد شنا در یک ساعت شکسته شد

یک ورزشکار استرالیایی با انجام ۳۲۴۹ حرکت ورزشی پوش‌آپ (شنا سوئدی) در یک ساعت، رکورد گینس را شکست.

منهای فوتبال رکورد تعداد شنا در یک ساعت شکسته شد

دنیل اسکالی ۳۰ ساله، قبلاً رکورد بیشترین تعداد شنا در یک ساعت را با ۳۱۸۲ در آوریل ۲۰۲۲ به نام خود ثبت کرده بود. چندی بعد، این رکورد توسط ورزشکار دیگری در نوامبر ۲۰۲۲ با تعداد ۳۲۰۶ حرکت شنا شکسته شد و حالا دنیل دوباره این رکورد را با ۳۲۴۹ حرکت از آن خود کرد.

اسکالی به رکوردهای جهانی گینس گفت: «ورزش، من را به جایی رساند که پیش از این هرگز برایم نبوده است. علاوه بر این و با توجه به اینکه بخشی از فشار کار روی دست چپم بود، ورزش به من کمک کرد تا با درد خود کنار بیایم.»

بازوی چپ اسکالی به دلیل وضعیتی به نام «سندرم درد منطقه ای پیچیده - (CRPS)» که ناشی از شکستگی شدیدی است که در ۱۲ سالگی برای او ایجاد شده، دائماً درد دارد. ثبت این رکورد با توجه شرایط خاص اسکالی، بسیار ارزشمندتر است.

اسکالی۱

سندرم درد منطقه‌ای پیچیده، نوعی درد مزمن است که معمولاً در دست‌ها و پاها اتفاق می‌افتد. این سندرم معمولاً پس از یک آسیب‌دیدگی، عمل جراحی، سکته مغزی یا حمله قلبی ایجاد می‌شود. درد شدید و مداوم در ناحیه درگیر، از علائم این سندرم است. سندرم درد منطقه‌ای پیچیده به ندرت اتفاق می‌افتد و علت آن هنوز ناشناخته است.

اسکالی در این‌باره گفت: «در واقع این مغز است که پیام‌های عصبی اشتباهی را به بازوی من می‌فرستد و حتی با هر لمس ملایمی مانند نوازش، حرکت عادی و یا تماس باد و آب باعث ایجاد درد شدید می‌شود».

هدف بعدی اسکالی این است که رکورد دیگری با عنوان «طولانی‌ترین حرکت پلانک شکم» را که قبلاً هم در اختیار داشت، دوباره به دست آورد.

 

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها