|
کدخبر: 300332

این بیمارستان بدون پروانه و پارکینگ ساخته شد

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: هریک از مرکز درمانی که بدون فضای پارک افتتاح می‌شود گره‌های ترافیکی ایجاد خواهد کرد؛ بخشی از این موضوع به وزارت بهداشت، بخشی به قوانین شهرسازی و بخشی به معاونت حمل و نقل و ترافیک ارتباط دارد.

جامعه این بیمارستان بدون پروانه و پارکینگ ساخته شد

مهدی اقراریان در یکصد و شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تا این لحظه نیمی از اعضای شورا تذکر بنده را امضا کرده اند، اظهار کرد: اگر سایر اعضا نیز آمادگی دارند تذکر در اختیار آنها قرار خواهد گرفت که موضوع آن محل پارک برای مراکز درمانی است؛ امروز هرکجا مرکز درمانی بزرگ ساخته می شود به یک بلا و مصیبت به ساکنان منطقه تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه در ۱۶ شهریورماه سال ۱۴۰۰ تذکری را مبنی بر توسعه بیمارستان شهدای تجریس بدون پارکینگ مطرح کردم، یادآور شد: بیمارستان های بخش خصوصی نیز این مشکل را دارند؛ در بازدید منطقه ۲۲ یک خانم خواهش کرد که ما ببینیم بیمارستان ساخته شده در این منطقه چه بلایی بر سر مردم آورده است.

اقراریان با تأکید بر اینکه شهردار منطقه یک به صراحت اعلام کرد که بارها پیگیری کرده که پارکینگ بیمارستان شهدای تجریش راه اندازی شود اما بدون پارکینگ افتتاح شد، خاطرنشان کرد: هریک از مرکز درمانی که بدون فضای پارک افتتاح می شود گره های ترافیکی ایجاد خواهد کرد؛ بخشی از این موضوع به وزارت بهداشت، بخشی به قوانین شهرسازی و بخشی به معاونت حمل و نقل و ترافیک ارتباط دارد.

وی ادامه داد: شهرداری توضیح دهد که چرا باید برخی دستگاه ها بدون رعایت مقررات و دریافت مجوز از شهرداری اینگونه عمل کنند و کسانی که مجری قانون هستند قانون را رعایت نکنند؛ تعداد زیادی از مردم در مورد گره های ترافیکی با ما تماس گرفتند و تقاضای من این است که اعضای شورا موضوع را دنبال کنند تا با اصلاح مقررات، بیمارستانی بدون پارکینگ در سطح شهر ساخته نشود. امیدواریم شهردار تهران نیز دغدغه جدی در این مورد داشته باشد.

عضو شورای شهر تهران در بخش دیگری از تذکر خود گفت: معاون شهردار تهران در شرایطی که جلسه صحن برگزار می شود در زمان گفت و گوی ما گفت و گو می کند که باید هیئت رئیسه این تذکر را مطرح کند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه بنده زمان افتتاح بیمارستان شهدای تجریش حضور داشتم، تأکید کرد: بنده به شهردار تهران گفتم که به مراسم بیایند و گفتند که به مراسم نمی آیند چون پارکینگ ندارد؛ درست است که بیمارستان با کمک خیر ساخته شده اما دلیل نمی شود که خلاف قانون صورت بگیرد و حتی برای کادر درمان نیز فضای پارک وجود نداشته باشد.

وی افزود: بنده در سه مصاحبه این موضوع را مطرح کردم و از شهردار منطقه نیز خواستم موضوع را پیگیری کند؛ زمینی در نظر گرفته شده که پارکینگ ساخته شود. همچون بیمارستان شریعتی که پارکینگ آن ساخته شد در این بیمارستان نیز باید ساخته شود و بحث کاملاً درستی است که بیمارستان ها باید پارکینگ داشته باشند و عدم وجود آن مورد اعتراض ماست.

چمران با بیان اینکه بیمارستان المهدی نیز بدون پروانه و بدون پارکینگ ساخته شد، گفت: جان انسان ها در مراکز درمانی مهمتر است و باید بیشتر به آن توجه شود.

سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورا نیز گفت: بنده موضوع را پیگیری کردم و گفتند که آنها برای جبران کسری پارکینگ، تعهد ۶ ماهه دادند و پیشنهاد من این است که جدول زمانی در نظر بگیریم و شهرداری منطقه موظف شوند که اگر کار جلو نمی رود اعلام کنند. این موضوع مهم است و به گزارش ماهانه نیاز دارد که اگر اقدام نکردند، باید پیگیری قضایی شود.

منبع: سایت شهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها