|
کدخبر: 298430

باید امر مبارزه با مواد مخدر پیوستگی داشته باشد

فرمانده انتظامی کشور درباره عملکرد افغانستان در مبارزه با مواد مخدرگفت: این کشور در عمل جدی نبوده و تنها به بیانیه‌ای اکتفا کرده است.

جامعه باید امر مبارزه با مواد مخدر پیوستگی داشته باشد

سردار احمدرضا رادان در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: پاکستان نسبت به گذشته ورود بهتری داشته و تلاش‌هایی هم برای مبارزه با مواد مخدر داشته است و سایر کشور‌ها هم تلاش‌هایی دارند، اما کافی نیست.

وی افزود: باید امر مبارزه با مواد مخدر پیوستگی داشته باشد ودیگر کشور‌ها نیز اراده جدی کنند.

سردار رادان گفت: همه کشور‌ها را دعوت می‌کنیم تا برای مبارزه با مواد مخدر همکاری داشته باشند و ما نیز تجربه‌های خود را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

فرمانده انتظامی کل کشور گفت: برخی اصرار دارند که ماده‌های مخدر را قانونی کنندو به دنبال این هستند که مساله را پاک کنند، ستاد مبارزه با مواد مخدر و پلیس مخالف است و تعدادی کشور‌های دیگر نیز در این راستا مخالفت کرده اند.

فرمانده انتظامی کشور گفت: تجارت موادمخدر همچنان جزو تجارت‌های پرسود است و این به این معناست که مبارزه با مواد مخدر بایستی ادامه داشته باشد.

سردار رادان افزود: در مقابله با جریان مافیایی قاچاق موادمخدر که همه جهان را درگیر خودش کرده و افزایش ۳۲ درصدی کشت موادمخدر در افغانستان این زنگ خطر را ایجاد می‌کند که میزان درگیری جهان و جوانان هم رو به افزایش خواهد گذاشت پس مقابله هم بایستی جدی‌تر باشد و اگر برای مبارزه با مواد افیونی اگر برنامه یکسانی داده نشود بایستی بپذیریم که در آینده تعداد مردم و جوان‌های درگیر با موضوع موادمخدر چه از جنس گیاهی و چه از جنس سنتی و صنعتی بیشتر خواهد شد. 

سردار رادان گفت: تولید تریاک از یک طرف، افزایش تولید مواد صنعتی هم از طرف دیگر خطر دوم و زنگ خطر دوم را به صدا درآورده که جهان همچنان درگیر خواهد بود و معضلات این بخش زیاد خواهد شد. 

وی افزود: افزایش قیمت تریاک به دلایل مختلف باعث شد که ورود به این تجارت هم بیشتر شود و در یک سال ارزش دلاری آن از ۴۲۵ میلیون دلار یک مرتبه در یک سال جهش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری پیدا می‌کند و این به این معناست که مافیا تجارت را پرسود می‌داند و تلاش می‌کند که همچنان باقی بماند پس در یک طرف هم عزم و اراده‌هایی برای مقابله و مبارزه با این مافیا وجود دارد و خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها