|
کدخبر: 297997

کمک های دولت سیزدهم به ناوگان حمل و نقل

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در دولت سیزدهم گره فاینانس۶۳۰ واگن مترو بعد از ۷ سال باز شد و کمک‌های دولتی برای خرید اتوبوس صورت گرفت.

جلال بهرامی، در مورد  کمک‌های دولت سیزدهم  به حمل و نقل عمومی شهر تهران با بیان اینکه از سال ۹۵ پرداخت ۱۵ درصد فاینانس ۶۳۰ واگن بلاتکلیف مانده بود، گفت: دولت سیزدهم ۱۵ درصد پیش پرداخت فاینانس ۶۳۰ واگن را نهایی کرده و حتی قسمتی از پول آن را واریز کرده و امیدواریم این گره‌ای که به دست دولت باز شده به زودی به سرانجام برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه در دوره‌های گذشته وزارت کشور که نماینده دولت است به وظایف خود در تأمین ناوگان حمل و نقل عمومی به خصوص اتوبوس بی توجه بود، تصریح کرد: طی یک سال اخیر دولت دوباره فرمول ۸۰ – ۲۰ (۸۰ درصد پرداخت خرید اتوبوس بر عهده دولت و ۲۰ درصد بر عهده شهرداری) را فعال کرده است.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران با بیان اینکه این فرمول از قدیم وجود داشته، اما سال‌ها تعطیل شده بود و حالا دوباره در دولت فعلی فعال شده است، گفت: البته با توجه به مشکلاتی که در تولید شاهد هستیم میزان تحویل اتوبوس به شهرداری‌ها کم است.

به گفته بهرامی، مسئله اصلی این است که این فرآیند دوباره فعال شده است و ما در سبد تأمین ناوگان حمل و نقل عمومی دولت یک سهمیه ۲۰۰۰ اتوبوسی داریم که تعدادی از آنها تحویل داده خواهد شد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها